تاریخ انتشار: دوشنبه, 28 بهمن 1398 ساعت 14:51

سردار سلامی خطاب به صهیونیست‌ها: همه مواضع شما در تیررس ما قرار دارند

فرمانده کل سپاه پاسداران در مصاحبه با المیادین پیرامون تحولات منطقه علی‌الخصوص انتقام سخت ایران از آمریکایی‌ها سخن گفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، در مصاحبه اختصاصی با این شبکه تاکید کرد با ادامه پاسخ راهبردی ایران، آمریکا از جنایت خود در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی، پشیمان خواهد شد.

سردار حسین سلامی گفت حمله راهبردی ما به پایگاه عین الاسد، سرآغاز بود و پاسخ‌های ایران ادامه خواهد داشت و آمریکایی‌ها پشیمان و مجازات خواهند شد.

سردار سلامی همچنین خطاب به اسرائیلی‌ها افزود: همه مواضع شما در تیررس ما قرار دارند و امکانات ما برای نابودی شما زیاد است. دیوار‌ها و سربازان شما که از مرگ می‌ترسند، شما را نجات نخواهند داد.

سردار سلامی خطاب به صهیونیست‌ها: همه مواضع شما در تیررس ما قرار دارند

وی تاکید کرد پاسخ به جنایت ترور سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، نظامی بود. زیرا باید پاسخ روشن و قابل فهمی می‌بود و همه جهان می‌توانست آن را مشاهده کند. پاسخ ایران در یک نقطه مشخص جغرافیایی بود، اما تاثیر آن جهانی بود و این حمله پایان پاسخ راهبردی ایران نبود، بلکه سرآغاز آن بود. پاسخ‌های ما ادامه خواهد داشت و آمریکایی‌ها پشیمان و مجازات خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: باید حمله‌ای اجرا می‌کردیم، زیرا حمله بیانگر قدرت و اراده یعنی اقتدار است. باید این مسئله را مشخص می‌کردیم، زیرا باید آمریکایی‌ها را در آن نقطه متوقف و برای آن‌ها معلوم می‌کردیم که باید در محاسبات و تصورات خود در برابر جمهوری اسلامی ایران بازنگری کنند. باید هیبت ساختگی آمریکا را که با عملیات روانی ترسیم می‌کند، از بین می‌بردیم و آمریکا را رسوا می‌کردیم و واقعیت آن را نشان می‌دادیم. باید نشان می‌دادیم که رئیس جمهور آمریکا یک مرد دروغگوست و سخنانش ارزشی ندارد. به همین علت، این پاسخ نظامی ضروری بود. اما این پاسخ نظامی بر اساس معیار‌های راهبردی صورت گرفت. درست است که پاسخ محدودی بود، اما این واقعیت را آشکار کرد که ما به سطحی از قدرت و اعتبار رسیده ایم که می‌توانیم اقدام مستقیم علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا انجام دهیم. سخن در اینجا از یک اقدام راهبردی است. اما این حمله، پایان پاسخ راهبردی نبود، بلکه ابتدای پاسخ راهبردی بود.

سردار سلامی به اسرائیلی‌ها هشدار داد همه مناطقی را که در فلسطین اشغال کرده‌اند، در تیررس ایران قرار دارد. او از اسرائیلی‌ها خواست به آمریکا تکیه نکنند و از تجربه بقیه که به آمریکا تکیه کردند و هیچ نتیجه‌ای به دست نیاورند، درس عبرت بگیرند.

سردار سلامی گفت: ما به اسرائیلی‌ها اخطار می‌دهیم که مراقبت رفتارهایشان باشند. آن‌ها بسیار کوچکتر از آمریکایی‌ها و در محاسبات ما بسیار ناتوان‌تر هستند. همه نقاط تحت اشغال اسرائیلی‌ها، در تیررس آتش ما قرار دارد. البته هدف قرار دادن آن‌ها فقط از مبدا ایران نخواهد بود. امروز می‌توانند صدای مخالف ملت‌های مسلمان را نزدیک مرزهایشان بشنوند. امکانات زیادی برای نابودی رژیم صهیونیستی وجود دارد، اما هنوز شرایط برای تحقق آن، مناسب نیست. به اعتقاد من، اسرائیلی‌ها خود با ادامه رفتارهایشان، این شرایط را ایجاد کنند. اسرائیلی‌ها خودشان عامل نابودی‌شان خواهند بود. اسرائیلی‌ها باید به این واقعیت توجه کنند که در یک مساحت محدود جغرافیایی، در محاصره قرار دارند و دیوار‌های سیمانی یا دیوار‌های الکترونیکی یا سربازان خسته از جنگ و ترسو، آن‌ها را نجات نخواهند داد.

گفتنی است مشروح مصاحبه شبکه المیادین با سردار حسین سلامی قرار است امشب از این شبکه پخش شود.

1322 نمایش

نظر دادن