تاریخ انتشار: دوشنبه, 21 بهمن 1398 ساعت 17:36

ناگفته‌های وزیر جوان از پرتاب ماهواره ظفر یک

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ماهواره‌بر سیمرغ در پرتاب ماهواره ظفر یک ۹۵ درصد از وظایف عملیاتی خود را به درستی انجام داد.  

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اتفاقات مربوط به پرتاب ماهواره ظفر، اظهار کرد: ماهواره ظفر یک به وسیله ماهواره‌بر سیمرغ به فضا پرتاب شد و ماهواره‌بر ۹۵ درصد از وظایف عملیاتی خود را با دقت و صحت بسیار بالا انجام داد.

 او با اشاره به اینکه اشکالاتی که در پرتاب ماهواره پیام وجود داشت در ظفر یک برطرف شده بود، گفت: هنگام پرتاب ماهواره ظفر یک، ماهواره‌‌بر سیمرغ در مرحله اول عملیات موفقی را داشت و در مرحله دوم بخش زیادی از وظایفی که بر عهده پرتابگر بود را به خوبی انجام داد. ماهواره تا مدار ۵۴۱ کیلومتری رفت، اما متاسفانه سرعت آن حدود ۶ هزار و ۵۰۰ متر بر ثانیه بود و به سرعت ۷ هزار و ۴۰۰ متر بر ثانیه که استاندارد قرار گرفتن ماهواره در مدار است نرسید.

دقت دوربین ماهواره ظفر دو از ظفر یک بهتر است

جهرمی بیان اینکه طراحی ماهواره ظفر همزمان با طراحی ظفر یک به پایان رسیده است، افزود: دقت دوربین ماهواره ظفر دو از ظفر یک بهتر است و برنامه ریزی شده تا خرداد ماه سال آینده این ماهواره پرتاب شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  ادامه داد: در صورت خرید ماهواره از کشورهای دیگر باید برای خرید هر ماهواره‌ سنجشی ۹۰ میلیون یورو هزینه پرداخت شود. اما هزینه‌هایی که در داخل انجام می‌دهیم مربوط به چرخه صنعت داخل بوده و اعتماد به جوانان خودمان است. اعتقادی به شکست نداریم و با تکیه بر دانش جوانان کشور تلاش خود را ادامه خواهیم داد.

او مطرح کرد: بخش دوم مربوط به خود ماهواره بود همانطور که گفتیم بخش اول عملیات ماهواره شامل روشن شدن ماهواره در سه دقیقه بعد جدا شدن از ماهواره بر سیمرغ بود که تمام اطلاعات مورد نیاز را به ایستگاه‌های مربوط مخابره کرد و هم ایستگاه‌های زمینی کارکرد درستی داشتند و هم ماهواره در طول سه دقیقه‌ای که در دسترس بود اطلاعات را به صورت کامل فرستاد، اما فکر می‌کنیم که عملکرد ماهواره در مرحله اول ۱۰۰ درصد بوده است به هر حال ما آفریده شده‌ایم برای تلاش کردن، چون که ملت خستگی ناپذیر از تلاش‌ها هستیم و طبیعتا این تلاش را ادامه می‌دهیم مطمئن باشید خرداد ماه ماهواره ظفر دو را با موفقیت در مدار قرار خواهیم داد.
ناگفته‌های وزیر جوان از پرتاب ماهواره ظفر یک

ماهواره‌های ظفر دو، ناهید یک و پارس یک آماده است

جهرمی در پاسخ به این سوال که گام بعدی ماهواره ظفر دو است، گفت: ماهواره‌های ظفر دو، ناهید یک و پارس یک آماده است این در حالی است که ۵ ماهواره دیگر هم اکنون آماده داریم و باید تلاش و حمایت کنیم از وزارت دفاع که زحمات و تلاش بسیار زیادی را متقبل شدند تا بتوانند ماهواره‌بر‌ها را در اسرع وقت بسازند که بتوانیم ماهواره‌ها را در مدار قرار دهیم.

وزیر ارتباطات در خصوص دولت الکترونیک و حرکت سازمان‌های بیمه‌گر به این سمت گفت: دولت الکترونیک چشم انداز و اهدافش کاملا مشخص است و گامی که در حال برداشته شدن است برای توسعه سلامت الکترونیک موضوع بسیار مهمی می‌باشد که هم خدمات به مردم را بهتر و هم کیفیت خدمات را بهتر می‌کند که هزینه‌های درمان را در کشور پایین می‌آورد و کمک می‌کند به دقت در درمان مردم، چون بسیاری از دارو‌هایی که مصرف می‌شود ممکن است ضرورت نداشته باشند برای مصرف بیمار و عوارض مصرف آن بر روی بیمار است.
2230 نمایش

نظر دادن