تاریخ انتشار: دوشنبه, 21 بهمن 1398 ساعت 10:15

ویدیویی از سخنان رهبر انقلاب در مورد رژیم ستمگر آمریکا

ویدیویی را از سخنان رهبر انقلاب در مورد رژیم ستمگر آمریکا مشاهده می‌کنید.  

صفحه مجازی تاریخ ایران و جهان با انتشار پستی در مورد سخنان رهبر انقلاب در مورد حکومت استبدادی شاه و مقاومت ایران در برابر رژیم ستمگر شاه منتشر کرد.

امام خمینی، در آبان ۴۳، و در واکنش به تصویب لایحه مصونیت اتباع آمریکایی در دوران شاه، سخنرانی شجاعانه‌ای کردند و در ضمن آن گفتند: رئیس جمهور امریکا بداند ـ بداند این معنا را ـ که منفورترین افراد دنیاست پیش ملت ما. امروز منفورترین افراد بشر است پیش ملت ما. تمام گرفتاری ما از این امریکاست.»

‌آمریکا، از کودتای ۲۸ مرداد به بعد، پشتیبان اصلی شاه شد. آن‌ها از هر روشی استفاده کردند برای نگهداری او؛ از طرح‌های خوشنمای اصلاحی تا پیشنهاد سرکوب. هشتم بهمن ۵۷، مردم تهران در خیابان انقلاب به پیشنهاد مستقیم ژنرال هایزر قتل عام شدند.

‌آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان یک شاهد عینی و موثر در جریان انقلاب، روایت می‌کنند که «انقلاب اسلامی که در سال ۵۷ به رهبری امام و با حضور عامّه‌ی مردم که وارد میدان شدند و رژیم پادشاهی فاسد را از بین بردند و جمهوری اسلامی سرِ کار آمد، اساساً علیه آمریکا بود؛ شعار‌های مردم، شعار‌های گروه‌هایی که در خیابان‌ها راه میرفتند و خودشان را در معرض خطر قرار میدادند، شعار‌های ضدّ آمریکایی بود.» ۹۸/۰۸/۱۲

پس از پیروزی، انقلابیون، روابط رسمی با دولت آمریکا را حفظ کردند. اما کارشکنی‌های آمریکا از طریق سفارت این کشور که خطر تکرار کودتای ۲۸ مرداد را در اذهان تداعی می‌کرد به تسخیر لانه جاسوسی انجامید.

آمریکا، یک‌طرفه روابطش را با ایران قطع کرد و دوره‌ای از انواع خصومت‌ها و جنایات علیه ملت و دولت استقلال‌طلب ایران را آغاز کرد. تحریم، تهدید و اقدام نظامی، ترور، حمایت از صدام، خاطره‌ی چهل‌ساله‌ی ایرانیان از آمریکا است.

به اعتقاد آیت‌الله خامنه‌ای، انقلاب اسلامی، بدون ایستادگی در برابر دیکتاتوری بین‌المللی آمریکا، یک انقلاب منحرف و نیمه‌کاره است:‌

«مقابل استکبار امریکا هم ملت ایران مى‌ایستد و باید بایستد والا انقلاب نیمه‌کاره است، والا انقلاب از هدفهاى خودش تخطى کرده و منحرف شده است... من المؤمنین رجال صدقوا ما عاهدوا اللَّه علیه» آیا ما با پیمانمان با خدا راست گفتیم یا نه؟ اگر راست است که اثر این مبارزه را هم دیده‌ایم، بایستى باز هم به این مبارزه ادامه بدهیم.» ۵۹/۱/۱۵

در ادامه متن و ویدیویی از سخنان رهبر انقلاب در مورد مبارزه با رژیم ستمگر آمریکا را مشاهده می کنید:

رسانه

1988 نمایش

نظر دادن