تاریخ انتشار: شنبه, 19 بهمن 1398 ساعت 08:20

محمود واعظی: دولت موفقیت‌های بزرگی اقتصادی به دست آورده ولی رسانه ندارد که به اطلاع مردم برساند!

رئیس دفتر رئیس جمهوری با تشریح دستاوردها و موفقیت‌های دولت‌های یازدهم و دوازدهم در حوزه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی گفت: دولت تدبیر و امید در طول این سال‌ها موفقیت‌های بزرگی در عرصه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی به دست آورده که باید به اطلاع مردم برسد اما متأسفانه دولت رسانه در اختیار ندارد.  

رئیس دفتر رئیس جمهوری در مازندران، در بخشی از سخنان خود به اهمیت برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه اشاره کرد و با بیان اینکه برخی گروه‌ها و جناح‌ها با استفاده از ایام انتخابات تخریب دولت و نادیده گرفتن موفقیت‌های مدیران کشور را در دستور کار قرارداده‌اند، گفت: اظهارنظرها و فعالیت‌های تبلیغاتی باید به گونه‌ای باشد که مردم را نسبت به مسئولان و مدیران کشور بدبین نکند.

واعظی با تأکید بر اینکه تخریب مسئولان کشور قابل دفاع نیست، گفت: همه ما اعم از دولتی‌ها و غیردولتی‌ها باید مردم را امیدوار کنیم. اگر مردم ناامید شوند، قادر به حل مشکلات کشور نخواهیم بود.

رئیس دفتر رئیس جمهوری با تشریح دستاوردها و موفقیت‌های دولت‌های یازدهم و دوازدهم در حوزه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی گفت: دولت تدبیر و امید در طول این سال‌ها موفقیت‌های بزرگی در عرصه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی به دست آورده که باید به اطلاع مردم برسد اما متأسفانه دولت رسانه در اختیار ندارد.

واعظی با بیان اینکه مخالفان دولت با نادیده گرفتن تلاش‌ها و موفقیت‌ها، این دولت را متهم به ناکارآمدی می‌کنند، گفت: در این دولت از نظر سیاست خارجی اقدامات بزرگی شد که امضای برجام مهم‌ترین آن بود. تک‌رقمی شدن نرخ تورم به مدت 3 سال در دولت یازدهم و تبدیل رشد اقتصادی کشور از منفی به مثبت در همین سال‌ها از جمله این اقدامات بود، اما متأسفانه امروز با روی کار آمدن فرد نامتعادلی در دولت امریکا و خروج یکجانبه این کشور از برجام و بازگشت تحریم‌های ناعادلانه، در شرایط دشواری قرار گرفتیم.

واعظی با تأکید بر اینکه در نظام اسلامی هیچ کس به‌دنبال تسلیم شدن در برابر فشار امریکا نیست، گفت: جنگ اقتصادی همچون جنگ نظامی تلفات و خسارت‌هایی دارد، اما برای پیروزی در این جنگ راهی جز مقاومت نداریم و پیام واحد ما از داخل کشور باید این باشد که با وحدت و مقاومت ثابت کنیم، تحریم نمی‌تواند ملت ایران را تسلیم کند.

وی با تأکید بر اینکه امروز باید مراقب باشیم که از داخل آدرس غلط به خارج ندهیم، گفت: حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن و همچنین حضور و مشارکت پرشور در انتخابات اسفندماه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و معنای آن این است که مردم همچنان پای نظام ایستاده‌اند.

رئیس دفتر رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه باید انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه در نهایت سلامت برگزار شود، در جمع مدیران استان مازندران تأکید کرد: مجریان باید برای برگزاری باشکوه و سالم انتخابات تلاش کنند و به گونه‌ای رفتار کنند که خدشه‌ای به اعتماد مردم وارد نشود.

واعظی همچنین در جلسه شورای اداری استان گلستان در جمع مدیران و مسئولان این استان با تبریک ایام دهه مبارک فجر و چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، تأکید کرد: در دولت و نظام یاد گرفته‌ایم که برای به زانو درآوردن دشمن باید همه دست به دست دهیم و با وحدت و انسجام در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستادگی کنیم.

واعظی گفت: دشمن وقتی ببیند در ایران همه یک حرف را می‌زنند و آن حرف رهبرشان است، متوجه اشتباه خود خواهند شد و امروز امریکایی‌ها که تصور می‌کردند با اعمال تحریم‌های اقتصادی می‌توانند ظرف سه ماه ایران را به زانو درآورند پیشنهاد مذاکره بدون پیش شرط ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی حاکم بر کشور ناشی از تحریم‌های بی‌سابقه امریکایی‌ها، افزود: حدود 400 نفر در وزارت خزانه‌داری امریکا مشغول کار درمورد ایران و ایجاد مانع بر سر راه فعالیت‌های اقتصادی ایران هستند و گویی هیچ کار دیگری ندارند که هر روز رصد می‌کنند تا مبادلات تجاری و اقتصادی ایران با کشورها را مسدود کنند.

محمود واعظي همچنين با اشاره به تحريم‌هاي اقتصادي عليه كشور ادامه داد: «از ابتداي امسال انواع و اقسام تحريم‌ها عليه ما اعمال شد اما هيچ اثري روي بازار كالا، روي بازار ارز و روي روان مردم نگذاشت. بايد همه دست ‌به دست هم دهيم و به آنچه در داخل كشور داريم، اتكا كنيم تا به دشمن نشان دهيم كه اين راه، راه غلطي است.» او اعلام كرد كه «بعد از اعمال تحريم‌ها آنها در ابتدا ۱۲ پيش‌شرط براي مذاكره با ما مشخص كرده بودند اما امروز التماس مي‌كنند كه بدون پيش‌شرط مذاكره كنيد، ما قبول نمي‌كنيم.» واعظي با بيان اينكه «شرايط اقتصادي امسال ما از سال گذشته بهتر است»، معتقد است كه «طرف مقابل درنهايت راهي جز اين ندارد كه تصميم اشتباهش را تغيير دهد.»

رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در استان‌های مختلف کشور، تأکید کرد: به‌رغم تلاش دشمنان روند حرکتی توسعه و پبشرفت کشور همچنان ادامه دارد و امریکا در تحقق اهدافش ناکام مانده است.

465 نمایش

نظر دادن