AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: جمعه, 15 آذر 1398 ساعت 15:34

کار اصلاح‌طلبان به وحشت از اسم «جوان» رسید +تصاویر

درحالی شهرداری تهران این بیلبوردها را از سطح شهر جمع آوری کرد که در گذشته شاهد نصب بیلبوردهای سیاسی و حتی با نوشته های سخیف در سطح پایتخت بوده ایم.
جهان نيوز: اخیر در سطح تهران شاهد نصب بیلبوردهای تبلیغات فرهنگی و اجتماعی با مضمون شکوفایی کشور با نیرو و توان جوانان بوده ایم. اما به یکباره با استدلالی ضعیف، شهرداری تهران اقدام به جمع آوری این بیلبوردها از سطح شهر کرد.

در همین رابطه، رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران درباره علت جمع آوری این بیلبوردها در توئیتی این موضوع را استفاده بدون هماهنگی از بیلبوردهای پایتخت عنوان کرد.

«غلامحسین محمدی» در این توئیت نوشت: «بدون هماهنگی عده ای شبانه بر بیلبوردهایی که در اختیار پیامهای دیگران است؛ تبلیغات خود را اکران می‌کنند. حقوق سایرین را پایمال و بعد هم بجای تعذر با فرار رو به جلو، در فجازی بدروغ پای انتخابات را وسط میکشند. شهرداری حافظ حقوق شهروندان است. رفقا، با مال غیر، اطعام و نذر باطل است.»
 

توضیح این مقام شهرداری به حدی کلی و ابهام برانگیز بود که مشخص نیست با نصب بیلبوردهای تشویقی برای جوانان آنهم در فضایی که کشور با مشکلات اقتصادی و اجتماعی روبروست، حقوق چه کسانی را پایمال کرده است؟

از سوی دیگر این مقام شهرداری به نظر می رسد هنوز با اقدامات اجرایی آشنایی ندارد که عنوان می کند شبانه این بیلبوردها نصب شده است. کسانی که با امور تبلیغات شهری آشنا هستند می دانند این کار برای اینکه برای مردم مشکل ساز نباشد و مردم روزانه از آن استفاده کنند در ساعات شبانه انجام می شود.
 
 

از زمانی که اصلاح طلبان مدیریت شهری تهران را بر عهده گرفته اند از لحاظ فرهنگی و اجتماعی تبلیغات در سطح شهر تهران بسیار نازل شده است. در این راستا، شاهد نصب تبلیغات های عجیب و بعضا سخیف در شهر تهران هستیم که مورد اعتراض افکارعمومی در شبکه های اجتماعی قرار گرفته است و متاسفانه چند وقتی در بیلبوردهای تبلیغاتی رخ نمایی کرده اند اما حالا که پیامی امیدوار کننده برای جوانان در سطح شهر منتشر شده، مسئولان شهرداری آنرا تضییع حقوق دیگران می خواند.

شهرداری تهران همچنین در رویدادهای انقلابی و فرهنگی نیز بسیار اهمال کاری می کند اما در حوزه سیاسی خود مانند تغییر نام خیابان ها و معابر و نصب تندیس های برخی از هنرمندان اقدامات تبلیغاتی برای جناح سیاسی اصلاح طلب انجام داده است. ماجرای برداشتن پیشوند واژه شهید از نام خیابان ها یکی از همین موارد بود که افکارعمومی هم با حساسیت بسیار بالایی به آن واکنش نشان داد.

جالب اینجاست که نگاه سیاسی اصلاح طلبان که مسائل فرهنگی و اجتماعی را هم به عنوان ابزاری برای منافع جناحی خود تبدیل کرده اند تا حدی گسترش یافته که فکر می کنند مسائل اجتماعی که در شهر تهران تبلیغ می شود نیز مخالف با اهداف سیاسی آنان است.
 

از این رو بسیار از کاربران شبکه های اجتماعی مطرح می کنند که شهرداری تهران با اهداف سیاسی این بیلبوردها را جمع آوری کرده است؛ چراکه شخصیت های سیاسی اصلاح طلبان آنرا مخالف اهداف و منافع سیاسی خود دیده اند. به جز این موضوع استدلال های دیگر مسئولان شهرداری که یک بیلبورد کاملا اجتماعی را حذف کرده اند چندان توجیه پذیر نیست و آب دوغ خیاری است.

این گسترده تفکر سیاسی و جناحی تا حدی است که حتی اصلاح طلبان از تصاویر جوان نیز می ترسند! جمع آوری این بیلبوردها آنقدر بی منطق و تعجب برانگیز است که با هیچ استدلالی نمی توان آنرا توجیه کرد. شهرداری بیلبورد های «با جوانان کارها دشوارنیست» را به دلیل شائبه سیاسی بودن جمع آوری می کند این موضوع نشان دهنده سایه ترسی است که در جناح اصلاح طلب مستولی شده است.


از یک سو این اقدام شهرداری تهران نشان می دهد که مسئولان اصلاح طلب آن با موضوع حضور جوانان در مدیریت کشور مخالف هستند و از سوی دیگر نشان دهنده آن است که سطح تحمل اصلاح طلبان آنهم در زمانی که انتخابات مجلس یازدهم را پیش رو داریم آنقدر پایین آمده که به هر چیزی ولو اینکه نگاه انتخاباتی در آن وجود نداشته باشند، ظنین هستند و مشکل دارند.
793 نمایش