تاریخ انتشار: شنبه, 18 آبان 1398 ساعت 12:50

نیکی هیلی: ترامپ استیضاح نخواهد شد

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل پیش‌بینی کرد در راستای تحقیقات دموکرات‌ها، رئیس‌جمهور این کشور استیضاح نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری هیل، نیکی هیلی، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل پیش‌بینی کرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور استیضاح نخواهد شد و تحقیقات دموکرات‌های مجلس نمایندگان را در خصوص مکالمه تلفنی جنجالی ماه ژوئیه به «پنالتی مرگ» تشبیه کرد.

مقام سابق دولت ترامپ در مصاحبه با سی بی اس گفت: «شما می‌خواهید رئیس جمهوری را استیضاح کنید که درخواست لطفی را کرده که اتفاق نیفتاده است. من نمیدانم شما چه چیزی را می‌خواهید استیضاح کنید».

هیلی گفت استیضاح برای یک مقام دولتی استیضاح حکم پنالتی آخر را دارد. وقتی متن این مکالمه را نگاه می‌کنید، هیچ چیزی در آن نمی‌یابید که مجازات اعدام را برای رئیس جمهور توجیه نماید. سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل با رد نگرانی‌های دموکرات‌ها گفت اوکراین هیچگاه تحقیقاتی را انجام نداد و ترامپ هم در نهایت کمک‌های نظامی مربوط به کی‌یف را آزاد کرد. هیلی افزود: منظورم این است که وقتی به آن متن نگاه می‌کنید، چیزی قابل استیضاح پیدا نمی‌کنید.

تمرکز اصلی تحقیقات اخیر مجلس نمایندگان آمریکا که به رهبری دموکرات‌های کنگره پیگیری می‌شود، بر تماس تلفنی ۲۵ ژوئیه (۳ مرداد) ترامپ با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، است که طی آن، ترامپ از زلنسکی خواسته بود درباره جو بایدن، نامزد پیشتاز ریاست جمهوری حزب دموکرات که احتمالاً رقیب انتخاباتی اصلی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ خواهد بود، تحقیقاتی انجام دهد. دموکرات‌ها می‌گویند که آن‌ها در حال پیروی از مقررات مجلس نمایندگان آمریکا در خصوص نحوه انجام تحقیقات مربوط به استیضاح هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

501 نمایش

نظر دادن