تاریخ انتشار: دوشنبه, 13 آبان 1398 ساعت 08:06

شهرداری تهران 13 آبان در خواب است!

شهرداری تهران در آستانه فرارسیدن یوم‌الله 13 آبان در خواب عمیق فرو رفته و در بیلبوردهای فرهنگی شهر هیچ اشاره‌ای به این روز بزرگ نکرده است.  

به گزارش آخرین نیوز از وطن امروز، سازمان فرهنگی- هنری و سازمان زیباسازی شهرداری تهران وظیفه دارند بخشی از بیلبوردهای رنگارنگ شهری را به بزرگداشت روزهای مهم اختصاص دهند اما انگار شهرداری‌چی‌ها آبان‌ماه خواب بودند یا خود را به خواب زده‌اند، چرا که هیچ بیلبوردی از بزرگداشت و نکوداشت یوم‌الله 13 آبان وجود ندارد.

روز 13 آبان در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده و یادآور 3 واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در 3 دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است.

برای یادآوری مسؤولان شهری باید بنویسیم که در روز 13 آبان 1343 مأموران رژیم شاه، حضرت امام خمینی(ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا به ترکیه تبعید کردند.

همچنین در روز 13 آبان 1357، دانش‌آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت‌های آمریکا در ایران راهپیمایی کردند که دژخیمان رژیم شاه به آنان حمله کرده و آنان را به خاک و خون کشیدند. در روز 13 آبان 1358 نیز دانشجویان مسلمان پیرو خط امام لانه جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند. بدین ترتیب مبارزه ضدآمریکایی مردم ایران ابعاد جدیدتری پیدا کرد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی این روز را به‌عنوان روز «ملی مبارزه با استکبار» نامگذاری کردند.

741 نمایش

نظر دادن