تاریخ انتشار: چهارشنبه, 24 مهر 1398 ساعت 12:49

سندرز: ترامپ فاسدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ بایدن: تصمیم ترامپ درباره سوریه شرم آور بود

چهارمین دور مناظره درون‌حزبی نمایندگان دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار شد.  

به گزارش باشگاه خبرنگاران از سی ان ان، چهارمین دور مناظره درون حزبی نمایندگان دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالت اوهایو و به میزبانی روزنامه نیویورک تایمز برگزار شد.

الیزابت وارن، سناتور ایالت ماساچوست که در جدیدترین نظرسنجی‌ها با اقبال خوبی از سوی رای دهندگان آمریکایی مواجه شده است گفت: به دلیل کارشکنی ترامپ در روند اجرای عدالت در تحقیقات رابرت مولر، خواستار استیضاح او هستم. استیضاح به این معناست که ما نباید به این مرد اجازه دهیم بار‌ها و بار‌ها بدون تبعات قانون شکنی کند.

سندرز: ترامپ فاسدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ بایدن: تصمیم ترامپ درباره سوریه شرم آور بود

برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت که پیشتر به دلیل حمله قلبی مجبور به تعلیق موقت کارزار انتخاباتی خود شده بود، گفت: ترامپ فاسدترین رئیس جمهور در تاریخ آمریکاست. او در مسئله تحقیقات رابرت مولر کارشکنی کرده است. همچنین ترامپ در مسئله رسوایی اوکراین تلاش کرده بود حیثیت یک نامزد دموکرات (جو بایدن) را لکه دار کند.

وی درباره حمله ترکیه به شمال سوریه نیز گفت: ترکیه زمانی که به کشور دیگری حمله و اقدام به قتل عام می‌کند، دیگر متحد ما محسوب نمی‌شود.

جو بایدن، معاون سابق باراک اوباما که به دلیل اقدام ترامپ در رسوایی اوکراین (اوکراین گیت) در هفته‌های گذشته در کانون توجهات قرار داشت، گفت: من از ابتدا بر این باور بودم که اگر ترامپ در روند تحقیقات کنگره کارشکنی کند باید روند استیضاح او کلید بخورد. با سندرز موافقم، ترامپ فاسدترین رئیس جمهور در تاریخ کشور ماست. در روند تحقیقات درباره استیضاح او، ترامپ اعلام کرده است به هیچ وجه با کنگره همکاری نخواهد کرد و از ارائه اطلاعات خودداری می‌کند، دموکرات‌ها چاره‌ای جز عزل ترامپ ندارند.

سندرز: ترامپ فاسدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ بایدن: تصمیم ترامپ درباره سوریه شرم آور بود

وی در ادامه تصریح کرد: هانتر بایدن، پسر من خطایی مرتکب نشده است. تصمیم خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه و خالی کردن پشت متحدان کُرد ما، شرم آورترین تصمیمی بود که یک رئیس جمهور آمریکایی در تاریخ مدرن گرفته است.

تولسی گابارد، نماینده هاوایی در مجلس نمایندگان آمریکا به عنوان نامزد بعدی به ارائه نظرات خود پرداخت. وی با حمله به سیاست‌های مداخله جویانه آمریکا در خاورمیانه گفت: با خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه موافقم، اما اقدام ترامپ در خروج این چنینی از سوریه را به هیچ وجه تایید نمی‌کنم. دست ترامپ به خون کُرد‌های سوریه آلوده است. دست بسیاری از سیاستمداران ما از هر دو حزب که از این جنگ حمایت کردند به خون بی گناهان آلوده است. پیروز تصمیم ترامپ درباره سوریه، بشار اسد، ایران، روسیه و داعش هستند.

جولیان کاسترو، وزیر پیشین مسکن و امور شهرسازی با انتقاد شدید از سیاست رئیس جمهور جمهوریخواه آمریکا در سوریه گفت: ترامپ همینک کودکان مهاجران را در داخل قفس نگهداری می کند و در عین حال تروریست های داعشی را از زندان ها فراری می دهد. اقدام او در سوریه اشتباه بزرگی بود که به فاجعه ختم شد.

613 نمایش

نظر دادن