تاریخ انتشار: سه شنبه, 16 مهر 1398 ساعت 09:00

شناسایی کامل 3 دهک ثروتمند یارانه بگیر

سخنگوی ستاد تبصره ۱۴ بودجه با اعلام اتمام فرایند شناسایی 3 دهک ثروتمند یارانه بگیر، از حذف مرحله به مرحله این افراد خبر داد.

مهم ترین مسئله حذف یارانه ثروتمندان از ابتدای توزیع یارانه های نقدی، شناسایی آن ها بوده است. با این حال، به نظر می رسد در دور اخیر سامان دهی یارانه بگیران، دولت عزم خود را جزم کرده تا هر طور که شده، این تکلیف بودجه ای را که چندین سال است بر زمین مانده، به انجام برساند و حداقل سه دهک ثروتمند جامعه را از فهرست یارانه نقدی حذف کند. در این زمینه، دیروز سخنگوی ستاد تبصره 14 بودجه (حذف یارانه پردرآمدها)، از شناسایی سه دهک ثروتمند جامعه خبر داد و گفت: هم اکنون ما سه دهک بالای درآمدی را برای قطع یارانه نقدی شناسایی کرده ایم. اما تصمیم گرفتیم این اقدام را آزمایش کنیم. به همین منظور و برای نمونه فعلاً یارانه نقدی ۱۶۲ هزار خانوار قطع شد. تا احیاناً اگر در فرایند اجرا، خطای احتمالی وجود دارد، خطاها و ایرادات را برطرف کنیم. الان خانواده هایی که یارانه شان قطع شده، برای اعتراض فرصت دارند. در پایان زمانی که اعتراضات جمع بندی و رسیدگی شد، آمادگی داریم برای قطع یارانه نقدی سه دهک بالای درآمدی اقدام کنیم. وی افزود: قصد داریم فرایند حذف یارانه نقدی مرحله به مرحله انجام شود یا حداقل خطا و حداکثر دقت را در فرایند حذف پردرآمدها داشته باشیم تا فرایند رسیدگی به اعتراضات نیز با سرعت مناسب صورت گیرد.

کارگران ساختمانی نمایشگاه دار و طلا فروش!
سخنگوی ستاد حذف یارانه ها، به سیاق چند گفت وگوی اخیر خود، تجربه های جالب توجهی را از فرایند هوشمندسازی شناسایی مخاطبان یا هوشمندسازی تخصیص منابع حمایتی، رفاهی و خدمات اجتماعی بیان کرد و گفت: در راه اندازی پایگاه و با ثبت اطلاعات بیمه ای، مشخص شد که از 1.2 میلیون نفری که بیمه کارگران ساختمانی هستند، ۳۲۰ هزار نفر اصلا کارگر نیستند و نمایشگاه دار و طلا فروش و غیره هستند. این افراد سالانه هزار میلیارد تومان بار مالی برای دولت داشتند که با شناسایی و قطع بیمه آن ها، هزار میلیارد تومان در سال صرفه جویی برای دولت اتفاق افتاد. میرزایی با اشاره به ساختار معیوب به روزرسانی اطلاعات خانوار تا پیش از این، گفت: این ساختار معیوب باعث شده تا ۴۰ هزار فوتی در کمیته امداد و بهزیستی شناسایی کنیم که فوت آن ها ثبت نشده است.
درس مهمی از حذف شدگان یارانه نقدی
سخنگوی ستاد حذف یارانه ها همچنین به موارد عبرت آموزی از اعتراض ها به حذف یارانه نقدی اشاره کرد که نشان می دهد مردم نباید گردش حساب افراد دیگر را توسط کارت های بانکی شخصی خود بپذیرند وگرنه ممکن است در فرایند حذف یارانه نقدی قرار گیرند. وی همچنین در گفت وگو با تسنیم اظهارکرد: بیش از 15 هزار و 600 خانوار از حدود 170 هزار خانواری که در این مرحله حذف شدند، مجموع ارزش خودروهای آن ها بالای 500 میلیون تومان بوده و بیش از 42 هزار خانوار نیز مجموع ارزش خودروهای آن ها بین 200 تا 500 میلیون تومان ارزیابی شده است.

منبع: خراسان

547 نمایش

نظر دادن