تاریخ انتشار: چهارشنبه, 27 شهریور 1398 ساعت 17:37

ماجرای باغ ۲۰ هکتاری پسته محسن هاشمی از زبان خودش

رئیس شورای شهر تهران درباره باغ ۲۰ هکتاری پسته خود و نحوه آبیاری‌اش توضیحاتی داد.

باشگاه خبرنگاران جوان: محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در بازدید از بوستان چیتگر با اشاره به حساسیت اعضای شورای شهر نسبت به تذکر فراهانی درخصوص نابودی بخشی از این بوستان گفت: ما به نمایندگی از اعضای شورای شهر تهران برای بازدید از این بوستان حاضر شدیم و باید اعلام کنم خوشبختانه از نظر ساختار و مدیریت در شهرداری منطقه ۲۲ تسلط و حساسیت کافی نسبت به موضوع حفظ درختان بوستان چیتگر وجود دارد.

او با تأکید بر اینکه باید برنامه‌های موجود برای حفظ بوستان چیتگر درست پیگیری شود، افزود: بزرگترین مشکل بوستان چیتگر آب است و حال جای تأمل است که مدیریت منطقه سالیانه ۷ میلیارد تومان بابت نگهداری از بوستان چیتگر هزینه می‌کند، اما پول ۳۰۰ یا ۴۰۰ میلیون تومانی سالانه آب آن را نمی‌دهد و از این رو این رقم به مرور زمان سنگین می‌شود.

هاشمی رفسنجانی با تأکید بر اینکه آب مایه حیات بوستان چیتگر است، گفت: اگر فرض بر لجبازی بین دستگاه‌ها باشد، باز هم باید حقآبه بوستان چیتگر پرداخت شود، از این رو با رئیس شرکت آب و فاضلاب تماس می‌گیرم تا آب این بوستان دوباره وصل شود.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: مدیریت شهری در منطقه ۲۲ باید اقساط اولیه را پرداخت کند و در بازه زمانی مشخصی در یک تفاهم مابقی بدهی خود را نیز بپردازد.

او با اشاره به اینکه در سراسر دنیا درختان به وسیله آبیاری تحت فشار انجام می‌شود، افزود: یکی از مشکلات اساسی در شهرداری تهران خلأ برنامه ریزی برای آبیاری تحت فشار فضای سبز است، زیرا آبیاری تحت فشار از پساب تصفیه شده است.

هاشمی رفسنجانی تأکید کرد: تنها ۱۰ درصد فضای سبز تهران به شکل تحت فشار آبیاری می‌شود.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی کشور وضعیت خوبی دارد، گفت: اگر بخواهیم تمام فضای سبز شهر تهران را به شکل تحت فشار آبیاری کنیم، شرکت‌های تولید کننده لوله نیز دست به کار می‌شوند و لوله مورد نیاز آن را تولید می‌کنند و من از کمیسیون محیط زیست شورای شهر می‌خواهم که موضوع آبیاری تحت فشار را در دستور کار خود قرار دهد.

او با اشاره به باغ ۲۰ هکتاری پسته خود افزود: باغ ۲۰ هکتاری پسته ما تنها به وسیله یک نفر و با استخری کوچک به شکل تحت فشار آبیاری می‌شود.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به گونه شناسی درختان تصریح کرد: در انتخاب گونه درختان برای کاشت نیز باید دقت کافی انجام شود که هم درخت سایه گستر باشد و هم از لحاظ اقلیمی و آبیاری با اقلیم ما هم‌خوانی داشته باشد.

955 نمایش

نظر دادن