تاریخ انتشار: چهارشنبه, 27 شهریور 1398 ساعت 11:33

ادعای آمریکایی‌ها: حمله به عربستان از جنوب ایران انجام شده!

مقام‌های ارشد آمریکایی روز سه‌شنبه ۲۶ شهریور مدعی شدند از آنجا که دفاع هوایی عربستان سعودی برای جلوگیری از حمله حوثی‌های یمن به سمت جنوب نشانه‌گیری شده بودند، نتوانستند با حمله‌ پهپادها و موشک‌ها مقابله کنند.

مقام‌های ارشد آمریکایی به شبکه سی‌بی‌اس با طرح ادعایی گفتند که حمله علیه تاسیسات نفتی عربستان سعودی، از منطقه‌ای در جنوب ایران و محلی در شمال خلیج‌فارس انجام شده است.

به گزارش «انتخاب»؛ مقام‌های ارشد آمریکایی روز سه‌شنبه ۲۶ شهریور مدعی شدند از آنجا که دفاع هوایی عربستان سعودی برای جلوگیری از حمله حوثی‌های یمن به سمت جنوب نشانه‌گیری شده بودند، نتوانستند با حمله‌ پهپادها و موشک‌ها مقابله کنند.

در همین حال مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، اعلام کرد در پی حملات اخیر به تاسیسات نفتی عربستان سعودی، آمریکا در حال بررسی شواهد این حملات و آماده است از منافع و متحدان واشینگتن در خاورمیانه دفاع کند.

پنس در سخنرانی در «بنیاد هریتج» گفت: « ما در حال بررسی شواهد و مشورت با متحدانمان هستیم و رییس‌جمهوری آمریکا تعیین می‌کند که بهترین شیوه اقدام در روزهای آینده چیست.»

پنس تاکید کرد آمریکا «هر اقدامی را که لازم باشد برای دفاع از کشورمان، سربازانمان و متحدانمان در خلیج (فارس) انجام می‌دهیم، مطمئن باشید».

435 نمایش

نظر دادن