تاریخ انتشار: چهارشنبه, 27 شهریور 1398 ساعت 10:20

یارانه نقدی دهک‌های پردرآمد به خط پایان رسید

دیشب دولت بالاخره در تصمیمی دیرهنگام اما درست یارانه نقدی ۸۰۰ هزار نفر از دهک‌های بالای درآمدی را قطع کرد.

یک مقام مسئول در گفتگو با خبرنگار مهر با تایید حذف ۸۰۰ هزار نفر از شمول دریافت یارانه نقدی در جریان واریز دیشب یارانه های نقدی گفت: لیست افراد واقع در دهک های پردرآمد توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سازمان هدفمندی یارانه ها تحویل داده شد.

وی که خواست نامش در گزارش ذکر نشود، ادامه داد: سازمان هدفمندی یارانه ها نیز در واریز دیشب یارانه نقدی، لیست ارسالی از سوی وزارت تعاون را از شمول دریافت یارانه حذف کرد.

با توجه به الزام قانون بودجه مبنی بر حذف سه دهک بالای درآمدی از صف یارانه بگیران طی سال جاری، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هفته گذشته از اجرای این بند قانونی از ابتدای پاییز خبر داد.

شریعتمداری که بدون اعلام جزئیات صرفا به بیان «حذف خانوارهای پرمصرف» اکتفا کرد و حتی معیار، سقف و نوع مصرف را برای اینکه مشخص شود چه خانوارهایی جزو پرمصرف ها محسوب می شوند، در حاشیه نشست هیات دولت گفته بود که «سقف درآمدی معینی برای حذف یارانه وجود ندارد و نشان تمکن در سه دهک بالا میزان مصرف خانوارها خواهد بود؛ در واقع آن دسته از خانواده‌ها که میزان مصرف‌شان از حد معین بالاتر است مشمول حذف یارانه می‌شوند. امیدواریم که این اقدام به گونه ای اتفاق بیفتد که در مهرماه بتوانیم بخشی از افراد برخوردار را با میزان خطای حداقلی انتخاب و از لیست یارانه بگیران حذف کنیم.»

با این حال پی گیری های خبرنگار مهر نشان می دهد که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ارسال لیستی ۸۰۰ هزار نفری به سازمان هدفمندی یارانه ها، خواهان حذف این تعداد از صف یارانه بگیران در شهریور ماه شده است و سازمان هدفمندی نیز با توجه به اینکه فقط نقش مجری دستورات را دارد، سه شنبه شب با اجرای این دستور، ۸۰۰ هزار نفر را از صد و سومین یارانه نقدی حذف کرد.

همچنین با توجه به تداوم سیاست دولت در غربالگری یارانه بگیران که البته باید از اوایل دهه ۹۰ در دستور کار قرار می گرفت، مقرر شده هر ماه چیزی در همین حدود ۸۰۰ هزار تا یک میلیون نفر از لیست یارانه بگیران خارج شوند.

512 نمایش

نظر دادن