تاریخ انتشار: پنج شنبه, 14 شهریور 1398 ساعت 02:51

ترامپ: دیدار با روحانی ممکن است!

رئیس‌جمهوری آمریکا دیدار با حسن روحانی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک را محتمل دانست.  

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ روز چهارشنبه در پاسخ به سوال خبرنگار کاخ سفید که در خصوص دیدار روسای جمهوری ایران و آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل سوال می‌کرد، گفت: هر چیزی ممکن است!

این در حالی است که حسن روحانی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای معرفی دو وزیر کابینه اظهار کرده بود: ما هیچ تصمیمی برای مذاکره دوجانبه با آمریکا نداشته و نداریم. با وجود پیشنهادات در این سال‌ها پاسخ ما منفی بوده است.

وی تصریح کرده بود: بحث دوجانبه با آمریکا به طور اصولی مطرح نیست اما ما گفتیم همان‌طور که آمریکا در ۱+۵ با ما بر سر مسائل هسته‌ای حرف می‌زد اگر همه تحریم‌ها را بردارد، حالا یا برگردد به برجام یا نه، باز هم امکان دارد در جلسات ۱+۵ حضور داشته باشد. این مشروط است که همه تحریم‌ها را بردارد. وقتی می‌گوییم مذاکره یعنی همه تحریم‌ها برداشته شود. حرف ما واضح و روشن است. خارجی‌ها گاهی برداشت‌های اشتباه می‌کنند. مترجمین گاهی حرف را بالا و پایین می‌کنند. اصول سیاست‌های ما را رهبر معظم انقلاب تعیین می‌کنند و همه ما مسیر واحدی را طی می‌کنیم؛ بنابراین آنچه که دشمنان فکر می‌کنند در کشور بین این دسته و آن دسته تفرقه وجود دارد، این طور نیست و در منافع ملی هیچ اختلافی وجود ندارد.

981 نمایش

نظر دادن