تاریخ انتشار: دوشنبه, 04 شهریور 1398 ساعت 11:02

الحشد الشعبی: حمله پهپادی اسراییل با حمایت آمریکا صورت گرفت

الحشد الشعبی عراق در واکنش به حمله پهپادی در غرب این کشور، گفت که این حمله با همدستی آمریکا و رژیم صهیونیستی صورت گرفت.

سازمان الحشد الشعبی عراق شامگاه یکشنبه (سوم شهریور) بعد از حمله پهپادی به نیروهای خود در استان الانبار (عرب عراق) بیانیه‌ای صادر کرد و رژیم صهیونیستی را مسئول این حمله دانست.

در بیانیه الحشد الشعبی آمده است که این حمله با ۲ پهپاد اسرائیلی و در جاده «عکاشات - القائم» و در فاصله ۱۵ کیلومتری مرز عراق با سوریه صورت گرفته است.

در این حمله بنا بر اعلام شبکه تلویزیونی «سومریه» به نقل از الحشد الشعبی، یک نیروی عراقی شهید شده و یک تن دیگر شدیدا زخمی شده است.

سازمان الحشد الشعبی این حمله را «نقض آشکار» علیه عراق و خود دانست که به رغم پوشش هوایی آسمان عراق از سوی ائتلاف آمریکا و به رغم وجود بالون‌های بزرگ دیده‌بانی و رصد در نزدیکی محل حادثه رخ داده است.

این سازمان تأکید کرد که حمله پهپادی صهیونیست‌ها همزمان با آغاز مرحله چهارم عملیات «اراده پیروزی» در غرب عراق بوده است در این عملیات، نیروهای ارتش، پلیس و الحشد عراق در کنار هم عناصر باقی‌مانده گروه‌های تروریستی را تعقیب می‌کردند.

این سازمان در بیانیه خود تأکید کرده است که این گونه حملات هرگز نیروهای الحشدالشعبی را از انجام وظیفه ملی خود در مقابله با تروریسم و دفاع از خاک، امنیت و کرامت عراق منصرف نخواهد کرد.

منبع: فارس

376 نمایش

نظر دادن