تاریخ انتشار: شنبه, 26 مرداد 1398 ساعت 14:30

توقیف مجدد گریس 1 عرصه را بر آمریکا و انگلیس تنگ‌تر می‌کند

سخنگوی اسبق وزارت خارجه در پاسخ به این پرسش که آیا آزادی گریس 1 به درخواست آمریکا صورت گرفته است؟ گفت: آمریکا با این ادعا که از محل درآمد نفتی ایران به سوریه کمک می‌شود، قصد توقیف مجدد نفتکش را دارد.

رامین مهمانپرست سخنگوی اسبق وزارت خارجه کشور، در مجله خبری تحلیلی «رویداد» رادیو گفت‌وگو، اظهار داشت: آمریکایی که خود از برجام خارج شدند، امروز به انگلیس دستور می دهند ایران را تحریم کند و نکته جالب تر اینجاست که بریتانیا گوش به فرمان آمریکاست؛ در حالیکه جدایی از اتحادیه اروپا، این کشور را تنها تر از قبل می کند و لذا نزدیکی خود را به سیاست های امریکا افزایش داده است.

وی افزود: اقدامات انگلیس ها بوسیله حاکمان جبل الطارق همراه با امریکا خلاف و غیر قانونی بود و جمهوری اسلامی محکم در مقابل این تخلف ایستاد و تاکید کرد با هرگونه تخلف نفتکش های خارجی در منطقه برخورد خواهد کرد.

مهمانپرست تصریح کرد: عکس العمل جمهوری اسلامی طرف مقابل را متوجه این نکته کرده که زمان سیاست های زورگویانه گذشته است و جمهوری اسلامی با اقتدار درپی برقراری نظم و امنیت است.

وی در پاسخ به سوال رادیو گفت وگو مبنی بر اینکه آیا آزادی نفتکش نیز به درخواست امریکا صورت گرفته یا خیر؟ گفت :قطعاً آمریکایی‌ها موافق آزادی نفتکش نیستند و حتی امروز صبح مجددا اعلام کردند مستقلا دنبال توقیف نفتکش خواهند بود.

مهمانپرست اضافه کرد: آمریکا با این ادعا که از محل درآمد نفتی ایران، مستقیما به سوریه کمک می شود، قصد توقیف مجدد نفتکش ما را دارد و در ادامه دشمنی ها نسبت به ایران، در مقطع کنونی شفاف و سریع تر دشمنی ها را ادامه می دهد و رفتار غیر عقلانی آن ها بر همگان روشن شده است.

سخنگوی اسبق وزارت خارجه افزود: آمریکا چاره ای ندارد جز اینکه نسبت به خواسته های ما تسلیم شود؛ امریکا و انگلیس باید بدانند اگر قرار بر تخلف باشد و در جهت محدود سازی عرضه انرژی جمهوری اسلامی تلاش کنند، متقابلا راه های زیادی نیز برای جمهوری اسلامی وجود دارد تا عرصه بر طرف غربی و امریکایی محدود شود.

489 نمایش

نظر دادن