تاریخ انتشار: جمعه, 25 مرداد 1398 ساعت 20:44

پیام سید حسن نصرالله به ظریف: شما صدایی رسا در همه‌ محافل بین‌المللی هستید

دبیرکل حزب‌الله لبنان در پیامی خطاب به وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد تحریم وی از سوی دولت آمریکا باعث ترفیع جایگاهش شده است.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان روز چهارشنبه با ارسال پیامی خطاب به محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، تحریم وی از سوی دولت آمریکا را محکوم کرد و یادآور شد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تحریم‌های آمریکا جایگاهی رفیع‌تر یافته و با قدرت بیشتری حامی مستضعفان جهان خواهد ماند.

سید حسن نصرالله در پیام خود خطاب به محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نوشته است:

«خدمت وزیر محترم امور خارجه‌ جمهوری اسلامی ایران، برادر عزیز دکتر محمد جواد ظریف (دام حفظه و عزه)

سلام علیکم و رحمت الله و برکاته

وقتی سردمداران آمریکا تحریم شخص جنابعالی و افزوده‌شدنتان به لیست شرافتمندان را اعلام کردند، بنده و برادرانم تصمیم گرفتیم پیامی خدمت شما بفرستیم و همبستگی و احترام خود را ابراز کنیم؛ اما بنده ترجیح دادم صدور پیام را تا امروز یعنی 14 آگوست به تأخیر بیاندازم؛ روزی که مقاومت لبنان با حمایت و پشتیبانی کامل جمهوری اسلامی ایران توانست در طول جنگی 33 روزه در ماه‌های جولای و آگوست سال 2006 آمریکا و به اصطلاح اسرائیل را شکست دهد.

تصمیمات و طراحی در آن جنگ ظالمانه و تجاوز عظیم، آمریکایی بود و بر عهده‌ دولت فرومانده‌ جرج بوش پسر و کاندولیزا رایس و جان بولتون قرار داشت. ارتش اسرائیل به عنوان قدرتمندترین ارتش منطقه، به زعم آن‌ها، در این جنگ فقط ابزار اجرایی بود.
بولتون، که در آن زمان نماینده‌ آمریکا در شورای امنیت بود، در آن جنگ به یکی از مسئولان عرب گفته بود: «جایی برای فعالیت دیپلماتیک وجود ندارد چون جنگ جز با نابودی یا تسلیم حزب الله به پایان نخواهد رسید.» اما چند هفته بعد بولتون به آن مسئول عربی گفت: «ما باید همین لحظه جنگ را تمام کنیم.»
مسئول عرب به او گفته بود: آیا حزب الله را نابود کردید؟
گفت: نه.
گفته بود: آیا حزب الله را به تسلیم واداشتید؟
گفت: نه.
گفته بود: پس چرا دارید جنگ را تمام می‌کنید؟!
بولتون گفت: چون اگر جنگ ادامه پیدا کند "اسرائیل" گرفتار فاجعه‌ای عظیم خواهد شد.

عزیز و دوست ما، جناب وزیر،
بولتون که تهدید می‌کند نظام جمهوری اسلامی را سرنگون خواهد کرد، هیچ دستاورد و پیروزی‌ در طول زندگی‌اش نداشته است. در چنین روزهایی در سال 2006 آمریکا در برابر مقاومت مردمی کشوری با مساحت کم و گرفتار جبهه‌بندی‌های داخلی، عقب‌نشینی کرد و شکست خورد تا چه رسد به یک کشور منطقه‌ای بزرگ و ملتی متحد و نظامی منسجم و رهبری عظیم.

جناب وزیر، شما صدایی رسا در همه‌ محافل بین المللی هستید که واقعیت را فاش می‌سازید، حق را بیان می‌کنید و آن را رودرروی سرکش‌ترین طاغوت‌های جهان یعنی آمریکا و ترامپ و همه‌ افرادی از این جنس فریاد می‌زنید و این بزرگ‌ترین جهاد است.

آنها خواستند شما را محاصره کنند، دور سازند و بترسانند اما حضور و تأثیر شما قدرتمندتر شد و جایگاه شما ترفیع یافت و ان شاءالله همچنان این‌چنین مدافع مظلومان و مستضعفان و مقاومان خواهید ماند.

خداوند شما را حفظ، مراقبت، یاری و تأیید فرماید.

حسن نصرالله
14 آگوست 2019»

731 نمایش

نظر دادن