تاریخ انتشار: چهارشنبه, 26 تیر 1398 ساعت 13:02

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: پیامی از ایران برای مذاکره دریافت نکردیم/ هیچ گزینه‌ای مقابل ایران نیست جز مذاکره

اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که کشورش هیچ پیامی مبنی بر تمایل به مذاکره از جانب ایران دریافت نکرده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که کشورش هیچ پیامی مبنی بر تمایل به مذاکره از جانب ایران دریافت نکرده است.

به گزارش فارس، «مورگان اورتگاس» امروز چهارشنبه گفت که کشورش هیچ پیامی (از ایران) درباره مذاکره هسته‌ای، دریافت نکرده است.

اورتگاس در پاسخ به شبکه «اسکای نیوز عربی» که از امارت پخش می‌شود، گفت: «واشنگتن هیچ پیامی درباره قصد ایرانی‌ها برای مذاکره درباره برنامه هسته‌ای دریافت نکرده است».

به ادعای این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا «هیچ گزینه‌ای مقابل ایران نیست جز مذاکره وگرنه آنها تحت تحریم‌های اعمال شده، باقی خواهند ماند».

آمریکا هجدهم اردیبهشت سال گذشته (1397) از توافق هسته‌ای (برجام) خارج شد و بر خلاف تعهداتش در توافق، در دو مرحله در مرداد و آبان ماه سال گذشته تحریم‌های خود را احیا و اردیبهشت سال جاری، معافیت هشت کشور خریدار نفت ایران از تحریم را لغو کرد؛ اقداماتی که وضعیت کلی منطقه را متشنج کرده و تنش را در ماه‌های اخیر به اوج رسانده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه گفت‌وگو با شبکه اماراتی، به تلاش کشورش برای ایجاد ائتلافی دریایی به بهانه حفاظت از نفتکش‌ها در خلیج فارس و تنگه هرمز اشاره کرد و گفت: ما به تنهایی می‌توانیم مراقب آزادی تردد باشیم اما می‌خواهیم شرکا و متحدانی در این تلاش با ما باشند».

او به تحریم‌های کشورش علیه حزب‌الله لبنان نیز اشاره کرد و گفت، «تحریم‌های اخیر علیه لبنان، هدفش حامیان سازمانی است که تروریستی قلمداد شده‌ و به ایران و رفتار بی‌ثبات‌کننده‌اش کمک می‌کند و این چیزی نیست که آمریکا با آن مسامحه کند».

با آنکه اقدامات آمریکا علیه لبنان و بانک‌های این کشور سبب بی‌ثباتی سیاسی آن شده، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که مایک پامپئو وزیر خارجه [می‌داند که] محافظت از ثبات و امنیت لبنان به سودش است.

381 نمایش

نظر دادن