AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 19 تیر 1398 ساعت 11:20

روانچی: آمریکا با همکاری با منافقین مشغول توطئه برای اخلال و تخریب در ایران است

نماینده کشورمان در سازمان ملل گفت برای تضمین تداوم و اثربخشی بهتر اقدامات ایران در مبارزه با مواد مخدر، دنیا باید به ایران کمک کند.  

به گزارش ایسنا، مجید تخت روانچی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل که در شورای امنیت این سازمان درباره ارتباط تروریسم و جنایات سازمان یافته فراملی سخنرانی می‌کرد، گفت: علیرغم داشتن انگیزه‌ها و روش‌های متفاوت، اثرات فعالیت تروریست‌ها و جنایتکاران سازمان یافته شبیه هم است: اختلال مطلق و تخریب فراگیر.

وی ادامه داد: ایران هم قربانی فعالیت تروریست‌ها و جنایتکاران سازمان یافته فراملی بوده و هم پیشگام مبارزه با آنان است. به عنوان مثال، تاکنون ۱۷ هزار و ۱۶۱ نفر شهروند ایرانی، از جمله رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر، رئیس قوه قضائیه، معاون ستادکل نیروهای مسلح، ۲۷ نماینده مجلس و چهار دانشمند هسته‌ای ما توسط تروریست‌ها به شهادت رسیده‌اند.

او همچنین با اشاره به اینکه منافقین که مسئول ترور بیش از ۱۲ هزار غیرنظامی ایرانی هستند، امروزه نه تنها تحت حمایت مالی برخی کشورهای منطقه و حمایت برخی کشورها از جمله در اروپا قرار دارند، بلکه آمریکا نیز با خارج کردن آنها از فهرست گروه‌های تروریستی، به اعضای آن امان داده و جامعه اطلاعاتی این کشور با همکاری تنگاتنگ آنها مشغول توطئه برای اخلال و تخریب در ایران است.

وی با یادآوری تهدیدات ناشی از گروه‌های تروریستی، به کمک‌های کشورمان به عراق و سوریه در مبارزه با گروه تروریستی داعش، که به درخواست آنها صورت گرفته، اشاره و از آن به عنوان یکی از مصادیق برجسته فعالیت‌های ایران در مبارزه با تروریسم یاد کرد.

نماینده کشورمان همچنین می‌گوید نقش برجسته ایران در مقابله با قاچاق مواد مخدر نیز در سطح جهانی مورد شناسایی قرار گرفته است. مثلاً طبق گزارش جهانی سال ۲۰۱۹ درباره مواد مخدر، بیش از ۳۹ درصد کل کشفیات مواد مخدر در جهان در سال ۲۰۱۷ توسط ایران صورت گرفته و بر این اساس کشورمان رتبه نخست را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در ۴۰ سال گذشته ۳۸۱۵ نفر از پرسنل نیروی انتظامی در مبارزه با مواد مخدر شهید و بیش از ۱۲ هزار نفر نیز زخمی شده‌اند.

روانچی گفت: برای تضمین استمرار اقدامات ایران در مبارزه با مواد مخدر، دنیا باید بدون پیش شرط، تبعیض و ملاحظات سیاسی به ایران کمک کند.

440 نمایش