تاریخ انتشار: یکشنبه, 02 تیر 1398 ساعت 18:41

آخرین شکست «امید»؛ کمیسیون امنیت هم به ولایی‌ها رسید

مجتبی ذالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی شد.

پانا: ظهر امروز یکشنبه آخرین انتخابات هیات رئیسه کمیسیون تخصصی مجلس برگزار شد که در جریان آن حشمت‌الله فلاحت پیشه و مجتبی ذوالنوری به عنوان کاندیداهای کسب کرسی ریاست از دو فراکسیون امید و ولایی‌ها به رقابت با یکدیگر پرداختند.

در نهایت نامزد منتسب به فراکسیون امید شکست خورد و مجتبی ذوالنوری تنها با اختلاف یک رأی یعنی 11 رأی در برابر 10 رأی فلاحت پیشه توانست برکرسی ریاست بنشیند.

بر این اساس در کمیسیون امنیت ملی مجلس اکنون، مجتبی ذوالنوری، نماینده ولایی، رئیس کمیسیون ، محمد مهدی برومند، نماینده ولایی، نایب رئیس کمیسیون، محمد جواد جمالی، نماینده مستقل،‌نائب رئیس دوم، هاجر چناری، نماینده ولایی،‌دبیر اول، قاسم جاسمی، نماینده ولایی، دبیر دوم و سید حسین نقوی حسینی، نماینده ولایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با 23 عضو شدند.

انتخابات کمیسیون امنیت ملی آخرین رقابت بین اصولگرایان و اصلاح‌طلبان قوه مقننه در اداره مجلس محسوب می‌شد که اعضای فراکسیون امید در صورت پیروزی می‌توانستند تا حد قابل توجهی از آسیب‌های حذف علی مطهری از هیأت رئیسه مجلس را جبران کنند اما باز هم این اتفاق رخ نداد تا سال پایانی مجلس دهم شاهد از دست رفتن کمیسیون‌های حساس بهارستان و رسیدن آن به اصولگرایان باشد.

بنا بر کسب اطلاع خبرنگار پانا از رأی‌گیری انجام شده در کمیسیون امنیت ملی، در جلسه امروز 22 نفر حاضر بودند که 11 نفر به ذوالنوری و 10 نفر به فلاحت پیشه رأی داده اند اما نکته قابل توجه آنجاست که یک رأی باطل اعلام شده چراکه اسم فرد دیگر در کاغذ نوشته شده بود.

اگر آن رأی به نام فلاحت پیشه ریخته می شد همچون انتخابات سال گذشته کمیسیون دو کاندیدا رأی مساوی داشتند و کار به قرعه کشی می رسید.

نکته جالب دیگر در انتخابات امروز کمیسیون رأی‌های کاظم جلالی، اردشیر نوریان، کمال دهقانی فیروزآبادی از اعضای فراکسیون مستقلان به فلاحت پیشه بود که این رأی ها بر خلاف پیش بینی های گذشته بود.

645 نمایش

نظر دادن