AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: سه شنبه, 28 خرداد 1398 ساعت 13:19

اقدام غیرحرفه ای برانکو در جدایی از پرسپولیس

در بحث جدایی برانکو ایوانکوویچ از پرسپولیس می‌توان این حق را برای او قائل شد که برای کسب درآمد بیشتر به باشگاه دیگری برود ولی سوال درباره نحوه جدایی اوست!  

به گزارش مشرق، حدود سه هفته پیش در ایام عید فطر بود که خبر رسید برانکو ایوانکوویچ با مسئولان باشگاه الاهلی عربستان به توافق دست یافته و از پرسپولیس جدا می‌شود؛ درست چند روز پیش از قهرمانی اش با این تیم در جام حذفی. خبری که البته از سوی برانکو تأیید نشد! اما یکی دو روز پس از آن بود که برانکو در گفت و گو با یک رسانه کرواسی اعلام کرد پولش را می‌گیرد و از پرسپولیس جدا می‌شود. مصاحبه‌ای که البته برانکو آن را به این شکل تکذیب کرد که برداشت خبرنگار از حرف‌هایش چیزی نبوده که او منظورش بوده است. 

طبق بندی که در قرارداد برانکو ایوانکوویچ وجود داشته او می توانسته در صورت عدم دریافت حق و حقوقش به رغم داشتن قرارداد تا پایان فصل ۲۰-۲۰۱۹ از پرسپولیس جدا شود. بندی که البته با کوتاهی مدیران باشگاه پرسپولیس نادیده گرفته شد! اخبار رسیده از باشگاه حاکی از آن است که برانکو آخرین بار در تاریخ ۱۳ فروردین ماه سال جاری، نامه تقاضای دریافت پولش را به مدیران باشگاه ارائه می‌دهد ولی باز هم کسی به آن توجه نکرد تا پس از حدود ۳ ماه حالا عرب و دستیارانش در کادر مدیریتی باشگاه، کاسه چه کنم چه کنم دست بگیرند و سرپرست باشگاه برای دیدار با برانکو دنبال ویزای کرواسی باشد! قطعاً باز هم تصور بر این بوده که موضوع در نهایت با پرداخت بخشی از طلب برانکو و کدخدامنشی بزرگترهایی مانند جعفر کاشانی ختم به خیر می‌شود که البته هرگز اینگونه نشد!

روز گذشته باشگاه الاهلی با انتشار خبر قرارداد ۱.۸ میلیون دلاری به اضافه ۷۰۰ هزار دلار پاداش قهرمانی در لیگ عربستان خبر توافق با سرمربی جدید تیمش را رسانه‌ای کرد و دو روز قبل هم برانکو در حالی دیده شد که مشغول تأیید کمپ تابستانی برای تمرین دادن تیم جدیدش در اتریش است!

پرسپولیس یا باید پول برانکو را در موعد مقر پرداخت می‌کرد و یا حالا که به این دردسر افتاده مانند بسیاری از باشگاه‌های جهان با شرایط کنار بیاید. مگر زین الدین زیدان نبود که پس از کسب سومین قهرمانی متوالی با رئال مادرید در اروپا از این تیم رفت؟ یا ماسیمیلیانو آلگری نبود که پس از ۵ فصل قهرمانی متوالی با یوونتوس از این تیم جدا شد؟ چطور می‌توان پپ گواردیولا را از یاد برد که در نهایت پس از کسب ۱۴ جام قهرمانی در چهار سال، بارسلونا را ترک کرد و نمونه‌هایی از این دست؟

اخباری هم حاکی از این است که برانکو برای اینکه پیش دستی کرده باشد خیلی زودتر برای شکایت از پرسپولیس به فیفا اقدام کرده است اما سوال اینجاست که چرا این شیوه برای جدایی از پرسپولیس اتخاذ شد؟ چرا برانکو در یک نشست خبری و با اعلام رسمی درباره عدم اجرای تعهدات باشگاه پرسپولیس در قبال قراردادی که با باشگاه داشت از این تیم جدا نشد؟ اجرای شیوه بازی موش و گربه‌ای چیزی نبود که از برانکوی حرفه ای توقع می‌رفت. مردی که به واسطه تداوم حضورش در کشورمان او را به نوعی یک ایرانی اهل کرواسی می‌شناسند راههای بهتری داشت تا از پرسپولیس جدا شود.

حداقل لطفی که او می‌توانست در قبال این تیم انجام بدهد این بود که زودتر باشگاه را از این وضعیت مطلع می‌کرد تا برای استخدام یک سرمربیِ جانشین، اقدام کرده و در یارگیری سراغ نفرات مدنظر مربی بعدی باشند نه اینکه لیست خرید فصل بعد را بدهد تا بلیت برگشت هم برای تهران برایش تهیه شود. حالا برخی مدیران برای ساکت کردن هواداران دنبال برگرداندن ستاره‌های سال های گذشته مانند طارمی و احمدزاده و رضائیان بروند!

گرچه برخی هم بر این باورند برانکو وقتی از عقد قرارداد مارک ویلموتس برای هدایت تیم ملی کشورمان مطمئن شد قید ادامه فعالیت در ایران را زد و عطای کار در پرسپولیس را به لقایش بخشید. او تا همین یک ماه قبل هنوز هم اولین کاندیدای سرمربیگری تیم ملی فوتبال کشورمان بود که البته در دوران سرمربیگری کارلوس کی روش نیز بارها به همین دلیل با کادر فنی تیم ملی درگیری‌های رسانه‌ای پیدا کرد!

به هرجهت آنچه از شواهد و قرائن برمی آید اینست که ۴ سال همکاری پرسپولیس با مرد کروات محبوب پایان خوشی نداشت و شاید شیرینی ۳ قهرمانی پیاپی و قهرمانی جام حذفی و نایب قهرمانی در آسیا با شکایت طرفین و باز شدن پرونده در فیفا به تلخی بینجامد و این وسط کام هواداران سرخ بیشتر از دو طرف دعوا تلخ‌تر شود.

881 نمایش