تاریخ انتشار: سه شنبه, 07 خرداد 1398 ساعت 12:08

ترامپ: عجله ای برای ادامه مذاکرات با کره شمالی ندارم

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا که کشورش بزرگترین تولید کننده سلاح های هسته ای است، از کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی خواست تا با صرفنظر کردن از تسلیحات هسته ای، اوضاع کشورش را دگرگون کند.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، "دونالد ترامپ" که در سفری چهار روزه، از شنبه وارد ژاپن شد، گفت: همچنان امیدواریم "کیم جونگ اون" از این فرصت برای تغییر و دگرگونی کشورش استفاده کند. کره شمالی همانند سایر کشورهای در حال توسعه دنیا از پتانسیل های عظیم اقتصادی برخوردار است.

به نوشته یونهاپ، آزمایش موشکی کره شمالی در تاریخ 4 و 9 مه نشان دهنده ناامیدی روزافزون این کشور از بن بست مذاکرات با کره شمالی بود.

ترامپ همچنین خاطر نشان کرد، عجله ای برای ازسرگیری مذاکرات با کره شمالی ندارد و تحریم های این کشور پابرجاست.

ترامپ افزود: فکر می کنم کیم به دنبال توسعه کشورش است و می داند با داشتن تسلیحات هسته ای، این اتفاق هرگز نخواهد افتاد. داشتن تسلیحات هسته ای نتایج منفی دارد. کیم فردی باهوش است و این را درک می کند.

رییس جمهوری آمریکا در رابطه با آنچه که نقض تحریم های سازمان ملل به واسطه آزمایش موشک از سوی پیونگ یانگ اعلام شد، گفت، در طول مذاکرات با کیم، نه آزمایش هسته ای و نه موشکی در کار بود. به مدت دو سال آزمایش هسته ای انجام نشد. در دولت گذشته، شمار این آزمایش ها از سوی پیونگ یانگ بسیار بالا بود.

963 نمایش

نظر دادن