AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: یکشنبه, 29 ارديبهشت 1398 ساعت 09:00

درخواست ترامپ برای میانجی‌گری سوئیس بین ایران و آمریکا

روزنامه انگلیسی سان گزارش داد رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با همتای سوئیسی خود در کاخ سفید، خواستار میانجی‌گری وی در تنش‌های اخیر منطقه‌ای با ایران شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، روزنامه انگلیسی سان گزارش داد رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با همتای سوئیسی خود در کاخ سفید، خواستار میانجی‌گری وی در تنش‌های اخیر منطقه‌ای با ایران شده است.

روزنامه تایمز گزارش داد دونالد ترامپ، اولی ماورر، رئیس‌جمهور سوئیس را به کاخ سفید فراخواند و موضوعات موردِ گفتگوی دو طرف، مسائلی، مانند نقش سوئیس در تسهیل روابط دیپلماتیک و دیگر مسائل بین‌المللی اعلام شده است.

روزنامه سان در ادامه نوشت: از آنجا که ایران و آمریکا روابط دیپلماتیک ندارند، سوئیس به عنوان یک رابط میان این دو کشور عمل می‌کند. دعوت از رئیس‌جمهور سوئیس پس از آن روی داد که گفته شد رئیس‌جمهور آمریکا نگران مشاور ستیزه‌جو و جنگ‌طلب خود (جان بولتون) است که آمریکا را علی‌رغم وعده‌های انتخاباتی ترامپ مبنی بر اجتناب از درگیری‌های بی‌ثمر خارجی به سوی جنگ سوق می‌دهد.

ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ به واسطه وعده‌هایی خود برای خروج از درگیری‌ها و جنگ‌های خارجی این کشور برنده شد، جنگ‌هایی، چون جنگ افغانستان و عراق که به عقیده او برای آمریکا بسیار هزینه دربر داشت.

روزنامه واشنگتن پست به تازگی به نقل از یک مقام ارشد دولت ترامپ نوشت رئیس‌جمهور آمریکا از آنچه آن را برنامه جنگ‌افروزانه می‌نامد بسیار عصبانی است. این مقام کاخ‌سفید گفت «آن‌ها (برنامه‌ها) در حال پیشروی هستند و ترامپ از این مسئله ناراحت است».

گرت مارکویس، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ‌سفید، نیز در این خصوص گفت: «رئیس‌جمهور به صورت شفاف اعلام کرده به دنبال تقابل نظامی با ایران نیست و برای گفت‌وگو با تهران آمادگی دارد».

از طرف دیگر، روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست درباره سفر اخیر وزیر خارجه آمریکا به عراق نوشت سفر پمپئو به بغداد در راستای تمایل واشنگتن به دیپلماسی بوده است.

447 نمایش