تاریخ انتشار: چهارشنبه, 28 فروردين 1398 ساعت 12:42

کیهان: دود سوختگی ترامپ از دودکش اینستاگرام بالا زد

شبکه اینستاگرام همسو با سیاست‌های خصمانه هیئت حاکم آمریکا، صفحات منسوب به برخی شخصیت‌های حزب‌اللهی و فرماندهان سپاه پاسداران را بست.

صفحات اینستاگرام منسوب به سرلشگر قاسم سلیمانی، سرلشگر باقری، سردار جعفری، سردار پاکپور، سردار کمالی، محمدباقر قالیباف و عزت الله ضرغامی دیروز به‌طور همزمان از دسترس خارج و مسدود شد.

صفحه اینستاگرام منسوب به سرلشگر قاسم سلیمانی برای چندمین‌بار از دسترس خارج شد. از آنجا که برخی صفحات منسوب به او پیشتر نیز به‌طور موقت مسدود شده بود، تصور نمی‌شد اتفاق دیروز، موضوع جدید باشد اما تنها ساعاتی بعد، صفحات اینستاگرامی شمار دیگری از مقام‌های نظامی کشور مسدود شد.

صفحه اینستاگرامی سرلشگر عزیز جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران و سرتیپ محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه نیز مسدود شده‌اند.

وزارت خارجه آمریکا اخیراً نام سپاه پاسداران را در این فهرست تروریستی خود قرار داد.
یادآور می‌شود فقط صفحات منسوب به سردار حاج قاسم سلیمانی بالغ بر یک‌میلیون بازدید‌کننده و دنبال‌کننده داشت.

سردار سلیمانی از سال 2007 میلادی در فهرست‌های تحریمی آمریکا قرار دارد اما او اکنون باوجود همین تحریم‌ها، محبوبیتی منطقه‌ای و آوازه‌ای جهانی یافته است تا آنجا که نشریه آمریکایی نیوزویک، سال گذشته در صفحه اول خود با انتشار عکس این سردار شجاع ایرانی نوشت او ابتدا داعش را خُرد و نابود کرد و حالا با آمریکا می‌جنگد.

روزنامه گاردین هم چندسال پیش از هراس ژنرال‌های آمریکایی از قاسم سلیمانی و نفوذ او در عراق به هنگام اشغالگری آمریکا خبر داده بودند.

با این اوصاف باید از هیئت حاکمه صهیونیسم مسیحی در فضاهایی مانند اینستاگرام پرسید آیا با حذف صفحات منسوب به سرداران سپاه پاسداران، می‌توانید نفوذ ایران و سپاه قدس در عراق و سوریه و لبنان و... را هم حذف کنید؟! یا کاری کنید که نوبت بعد، ترامپ دزدکی و با هواپیمای چراغ خاموش به عراق سفر نکند؟! و یا اینکه اندکی از 7 هزار میلیارد دلار هزینه و خسارت شما در منطقه جبران می‌شود؟

این نکته نیز گفتنی است که اغلب شبکه‌های اجتماعی منسوب به آمریکا و غرب با وجود ژست آزادی و تحمل، بارها به رفتار ایدئولوژیک و تعصب‌آمیز و خصمانه مبادرت کرده‌اند که هویت واقعی این شبکه‌های کاملاً دارای نقاب اجتماعی را نشان می‌دهد و ضرورت تحمل راه‌اندازی شبکه‌های امن ملی را مجدداً گوشزد می‌کند.

860 نمایش

نظر دادن