تاریخ انتشار: چهارشنبه, 24 بهمن 1397 ساعت 10:15

گوسفند‌های رومانیایی وارد ایران شدند

بر اساس اعلام رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام و رئیس شورای تامین دام کشور در خصوص واردات گوشت و دام زنده از رومانی، اولین محموله دام زنده کشور امروز وارد کشور شد.

 روز گذشته منصور پوریان رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام و رئیس شورای تامین دام کشور در خصوص واردات گوشت و دام زنده از رومانی اظهار کرد: اولین محموله دام زنده از طریق حمل و نقل هوایی وارد کشور خواهد شد که مستقیم به کشتارگاه‌های تعبیه شده در تهران منتقل می‌شود.

وی افزود: این دام زنده پس از کشتار در کشتارگاه‌ها، به صورت توزیع دولتی بین توزیع‌کنندگان موجود در سطح تهران تقسیم خواهد شد. از آنجایی که تامین به صورت گسترده انجام می‌شود کمبودی نخواهیم داشت و در توزیع آن به مشکل بر نخواهیم خورد.

پوریان در ادامه به «ایلنا» گفت: ما دو بخش توزیعی داریم که یکی گوشت منجمد توزیع می‌کند و بخشی هم لاشه گرم توزیع می‌کند و این گوشت در دسته دوم قرار دارد که توزیع آن به صورت عمومی و در مراکز فروش محصولات پروتئینی خواهد بود، در ضمن توزیع این گوشت گرم بر قیمت جگر، دل و قلوه هم موثر خواهد بود.

رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام کشور با اشاره به قیمت گوشت گرم رومانیایی اذعان داشت: قیمت این گوشت گرم طبق قیمت مصوب لاشه گوسفندی وارداتی است و اضافه قیمت نخواهیم داشت اما اگر نگاه کلی به آمارها داشته باشیم می‌بینیم که گوشت به خوبی به کشور وارد می‌شود و سبد وارداتی ما کامل شده است.

وی افزود: از طرف دیگر گوشت منجمد گوسفندی و گوشت گوساله گرم هم به صورت بسته بندی شده وارد کشور می‌شود و یک سبد کامل داریم اما این که چرا گوشت بازهم به دست برخی نمی‌رسد به خاطر ضعف در شبکه توزیع است.

پرواز گوسفندهای رومانی به ایران

امروز «تسنیم« خبر داد که اولین محموله دام زنده سحرگاه امروز چهارشنبه ۲۴ بهمن از رومانی وارد کشور شد.

این محموله که ساعت ۴ بامداد به تهران رسیده بالغ بر ۲ هزار رأس دام را شامل می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود این واردات قیمت گوشت در کشور را کاهش دهد.

741 نمایش

نظر دادن