تاریخ انتشار: چهارشنبه, 24 بهمن 1397 ساعت 08:41

شکوری راد: «حصر موسوی» مثل تبعید امام است!

از جمله عوامل تحقق انقلاب تحرکات امام خمینی بود که منجر به تبعید ایشان شد. وقتی هم که رهبر مردم یا بزرگ یک جریان سیاسی از او جدا می‌شود آن زمان به ذخیره او تبدیل می‌شود.

علی شکوری‌راد، فعال اصلاح‌طلب و دبیر کل حزب اتحاد ملت به تازگی طی اظهاراتی در یک میتینگ سیاسی در شهر قم با اشاره به دلایل تحقق انقلاب اسلامی ایران گفته است:

از جمله عوامل تحقق انقلاب تحرکات امام خمینی بود که منجر به تبعید ایشان شد. وقتی هم که رهبر مردم یا بزرگ یک جریان سیاسی از او جدا می‌شود - که حالا یا با تبعید یا با حصر باشد - آن زمان به ذخیره او تبدیل می‌شود؛ یعنی هر سالی که از تبعید امام خمینی می‌گذشت، اشتیاق مردم به ایشان بیشتر می‌شد، به این معنی که ۱۵ سال تبعید امام خمینی، ۱۵ سال اندوخته سیاسی برای ایشان در پی داشت.

او تصریح می‌کند:

مردم هم این دوران را ملاکی برای حقانیت امام خمینی می‌دانستند تا سال ۵۶ بسیاری از مردم ایران بودند که شاید فقط امام خمینی را دوست داشتند و حتی عکس ایشان را هم ندیده بودند؛ یعنی وقتی یک نفر را تبعید یا حصر یا به هر طریقی ارتباط او را با مردم قطع می‌کنند، باعث افزایش نفوذ کلام او در میان مردم می‌شود. حتی کسانی که با اندیشه امام خمینی هم مخالف بودند امام را به عنوان یک اسطوره یاد می‌کردند.

*ما پیش از این، گزارش‌های متعددی را درباره تقلای اصلاح‌طلبان برای این‌همانی بین رژیم شاه و نظام جمهوری اسلامی به مخاطبان محترم ارائه کرده‌ایم!

ما همچنین قضاوت درباره اظهارات شکوری‌راد پیرامون مقایسه تبعید امام راحل با حصر میرحسین موسوی و فرجام آن‌را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم...

گفتنیست، فعالان اصلاح‌طلبان طی ۹ سال گذشته بارها و بارها تلاش کرده‌اند تا فتنه‌گران محصور و منزوی را به هر نحوی از انحاء اما بدون «عذرخواهی رسمی» از حصر و انزوا خارج کنند.

این تقلای مذبوحانه تا حدّی پیش رفت که برخی اصلاح‌طلبان در سال گذشته وعده دادند که حصر تا نوروز ۹۷ تمام خواهد شد.

در این زمینه حتی یکی از مقامات بلندپایه دولت نیز اخیراً این‌طور گفت که از حصر فقط یک پوسته مانده است!

مع‌الوصف اما اصرار نظام اسلامی بر احقاق حقوق مردم و یادآوری آبروی نظام در سال ۸۸ همچنان در جای خود قرار دارد و فتنه‌گران نیز در حصر و انزوا مشغول سپری کردن روزهای عمر خود هستند و همچنان از عذرخواهی رسمی استنکاف می‌کنند.

برخی محافل تحلیلی معتقدند عدم عذرخواهی رسمی فتنه‌گران محصور و منزوی می‌تواند فتنه ۸۸ و رفتار غلط طیف اصلاحات در آن سال را تبدیل به ناموس اصلاحات کرده و تا همیشه وزنه‌ای سنگین را بر پای این جریان خاص سیاسی بیاویزد.

وزنه‌ای سنگین که اگر با دست بزرگان فعلی اصلاحات و بوسیله عذرخواهی رسمی باز نشود؛ با هیچ دست دیگری و در هیچ زمان دیگری باز نخواهد شد.

695 نمایش

نظر دادن