تاریخ انتشار: دوشنبه, 10 دی 1397 ساعت 10:37

قاضی‌پور: آموزش پزشکی از وزارت بهداشت منفک شود/ شبهات زیادی در وزارت بهداشت وجود دارد

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس معتقد است آموزش پزشکی باید از وزارت بهداشت منفک و به وزارت علوم سپرده شود.

نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با خانه ملت خواستار تصمیم‌گیری دولت برای سپردن تمامی رشته‌های دانشگاهی به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شد و خروج وزارت بهداشت از گردونه آموزش شد و گفت: هر کجا که کارفرما، پیمانکار، بهره‌بردار و ناظر یکی باشد، فساد و رانت در آنجا به وجود می‌آید.

نماینده مردم ارومیه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رشته پزشکی و دیگر رشته‌های مرتبط در این حوزه را باید همچون تجربه دیگر کشورهای جهان، وزارت علوم آموزش دهد و پس از آنکه دکتر و پرستار و غیره تربیت شد، وزارت بهداشت آنها را جذب کند.

دولت لایحه انفکاک آموزش پزشکی از وزارت بهداشت را آماده کند

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس افزود: در حال حاضر، آموزش رشته دامپزشکی در زیرمجموعه وزارت علوم قرار دارد که دکترهایی متخصص در این حوزه تربیت می‌کند ولی زمینه کاری آنها با توجه به گرایش‌های مختلف تحصیلی‌شان، وزارت جهاد کشاورزی است؛ لذا پیشنهاد داریم هیئت دولت هرچه سریعتر لایحه‌ای آماده کند که به موجب آن، آموزش را از وزارت بهداشت و درمان منفک کند و به وزارت علوم بسپارد.

شبهات زیادی در وزارت بهداشت وجود دارد

وی بیان کرد: در حال حاضر، آموزش‌دهنده، آموزش‌گیرنده، جذب، به‌کارگیری، تعیین حقوق و غیره همه در دست وزارت بهداشت و درمان است که شبهات زیادی در این زمینه وجود دارد.

این نماینده مجلس درباره ایراد رویه فعلی توضیح داد: در شرایط کنونی وزارت بهداشت خودش دانشجو پذیرش می‌کند، سنجش دارد، آموزش می‌دهد، انتخاب می‌کند و تخصص بر می‌دارد؛ هرکجا پیشنهاد دهنده و پیشنهاد گیرنده، آموزش‌دهنده و آموزش‌گیرنده یک نفر باشد فساد آنجاست.

681 نمایش

نظر دادن