تاریخ انتشار: چهارشنبه, 05 دی 1397 ساعت 08:40

روزنامه کیهان خطاب به الیاس حضرتی: از کله‌پاچه‌خوری با شهرام جزایری چه خبر؟

روزنامه کیهان نوشت:

یک روزنامه اجاره‌ای نوشت: «قرار گرفتن تیتر یک روزگذشته روزنامه کیهان بالای عکسی از رزمایش پیامبراعظم(ص) 12 و پرواز چتربازان سپاه پاسداران منجر به سوءبرداشت برخی مخاطبان این روزنامه اصولگرا شد.

روزنامه اعتماد می‌افزاید: ماجرا از این قرار بود که کیهان در گزارش اصلی خود که با تیتر «چتر کدام جریان سیاسی روی سرمفسدان اقتصادی است؟» و تحت عنوان «گزارش خبری-تحلیلی» منتشر شد، شبیه به موارد متعددی که در گذشته سراغ داریم، سعی کرد با استفاده از چند خبر تازه و چند خبر کهنه، تحلیل مورد علاقه‌اش در راستای حمله به جریان اصلاحات و اعتدال را تبیین کند. کیهان که در این گزارش خبر اعدام باقری‌درمنی را به عنوان ورودی اصلی گزارش خود در نظر گرفته بود، در جای جای گزارش خود به چهره‌های اصلاح‌طلب و کلیت این جریان سیاسی حمله کرد و آنها را به حمایت از مفسدان اقتصادی در طول سالیان متهم کرد. اما آنچه گزارش اخیر کیهان را با موارد متعدد گذشته متفاوت ساخت، اشتباهی بود که مسئولان این روزنامه در زمان چینش اخبار و تصاویر در نیم صفحه نخست مرتکب شدند.

در واقع قرار گرفتن تیتر یک کیهان بالای تیتری در مورد رزمایش اخیر سپاه‌پاسداران و مهم‌تر از آن، عکسی از پرواز چتربازان سپاه در این رزمایش مورد سوءبرداشت در فهم منظور و مقصود کیهان شد. آن‌‌چنان که انگار کیهان بنا داشته با طرح این پرسش که «چتر» کدام جریان روی سر مفسدان اقتصادی است و قرار دادن عکسی از «چتربازان سپاه» در رزمایش پیامبراعظم(ص) 12، این طور به مخاطب القا کند که منظور روزنامه حمله به این نهاد نظامی است. حال آنکه قاعدتا این اتفاق ناخواسته و سهوی بوده و طبیعتا کیهان عامدانه دست به طراحی چنین ترکیبی نزده است. با این حال نگاهی به موارد مشابه در گذشته نشان می‌دهد که چگونه وقتی دیگر روزنامه‌ها، به خصوص مطبوعات اصلاح‌طلب سهوا مرتکب چنین اشتباهاتی شدند همین روزنامه کیهان و مجموعه رسانه‌های اصولگرا چگونه آنها را هدف حمله و اعتراض قرار داده و شدیدترین اتهامات را علیه‌شان ردیف کردند».

درباره این تحلیل باسمه‌ای روزنامه اعتماد باید گفت بین دو تیتر مذکور 8 سطر فاصله است و بنابراین روزنامه اعتماد به جاده خاکی زده است.

ثانیا خوب است آقای حضرتی مدیرمسئول اعتماد یک بار به افکارعمومی توضیح بدهند که آیا عکس کله‌پاچه‌خوری ایشان با شهرام جزایری مفسد و پولشوی اقتصادی معروف، واقعیت دارد یا خیر؟ اگر واقعیت دارد که همین‌طور هم هست، کدام سنخیت باعث این همنشینی شده است؟ همچنین توضیح بدهند که چرا همکاران فراری متعددی از این نشریه، گروهکی درآمده یا در خدمت شبکه دولتی انگلیس و صدای آمریکا و رادیو فردا و... درآمده‌اند؟

و بالاخره اینکه، گزارش مورد اشاره کیهان درباره حمایت اصلاح‌طلبان از مفسدان اقتصادی، حاوی مستندات غیرقابل انکار است. خوب است روزنامه اعتماد دیگر مدعیان اصلاح‌طلبی، اندکی درباره این حمایت سازمان یافته از مفسدان توضیح بدهند یا روشن کنند که چرا خبر محکومیت شرکت توتال به‌خاطر پرداخت رشوه به برخی مدیران شرکت نفت در دولت اصلاحات (مدیریت زنگنه و مهدی هاشمی) را بالکل سانسور کردند؟! یا اینکه چرا باید فلان خانم اصلاح‌طلب مرتبط با خاتمی، به همراه عضو مرکزیت کارگزاران باید وثیقه ملکی 500 هزار متری برای باقری‌درمنی (مفسد و اخلالگر اقتصادی اعدام شده) تدارک کنند؟! و چرا در رشوه‌ها و مفاسد زنجیره‌ای توتال و کرسنت و استات اویل رد پای مدعیان اصلاحات دیده می‌شود؟!

564 نمایش

نظر دادن