تاریخ انتشار: سه شنبه, 27 آذر 1397 ساعت 09:07

ورود سازمان حمایت به گرانی مرغ؛ قیمت ۱۰۸۰۰

وزیر صمت از ورود سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به موضوع گرانی مرغ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ رضا رحمانی در حاشیه نشست شورای گفت‌ و گوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران افزود : وزارت جهاد کشاورزی به صورت جدی در چند روز اخیر برای کنترل قیمت مرغ ورود کرده و این در حالیست که سازمان حمایت نیز اقدامات خود را آغاز کرده است .

وی اضافه کرد : دولت برای واردات نهاده ها ارز ۴۲۰۰ تومانی اختصاص می‌دهد و کنترل این بازار هم در دست وزارت جهاد کشاورزی است‌ . رحمانی گفت : بر اساس آخرین مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت مرغ به ازای هر کیلو ۱۰۸۰۰ تومان تعیین شده است و عرضه کنندگان هم باید با این قیمت عرضه کنند . وی افزود : وزارت جهاد هم تعهد کرده که این مصوبه را به طور کامل اجرا و مرغ را به وفور در بازار عرضه کند .

وزیر صنعت گفت : واردات با ارز حاصل از صادرات بدون در نظر گرفتن اولویت‌بندی‌های کالایی تعیین شده از سوی دولت، مجاز است و اگر صادرکنندگان در این زمینه مشکل دارند، به وزارت صنعت اطلاع دهند . رحمانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بر اساس بخشنامه بانک مرکزی ، صادرکنندگان امکان استفاده از ارز حاصل از صادرات برای واردات کالاهایی که در اولویت اول ارزی قرار ندارند ، گفت : بر اساس بخشنامه بانک مرکزی ، این مجوز داده شده است و صادرکنندگان این اجازه را دارند که از ارز حاصل از صادرات خود برای واردات کالاهای مورد استفاده قرار دهند؛ در این بخشنامه هم اولویت‌بندی مطرح نیست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: صادرکنندگان می‌تواند برای واردات مواد اولیه مورد نیاز تولید خود، ارز حاصل صادرات خود را استفاده کنند، گفت: بانک مرکزی برای این کار به صادرکننده مجوز داده است، ضمن اینکه صادرکننده می‌تواند ارز حاصل از صادرات را برای واردات شخص دیگری اختصاص دهد.

وی تصریح کرد : در این زمینه اولویت بندی مطرح نیست؛ هر کالایی که قابل ورود است و از سوی وزارت صمت، ثبت سفارش می‌شود، می‌تواند از سوی صادرکنندگان با استفاده از ارز حاصل از صادراتش مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته رحمانی ، هیچ مشکلی در این رابطه وجود ندارد، اگر صادرکنندگان در این زمینه مشکلی دارند، می‌توانند به وزارت صنعت اعلام نمایند.

وی اظهار داشت : هر کالایی که ثبت سفارش آنها مجاز است، می‌تواند با استفاده از ارز حاصل از صادرات وارد کشور شود و اولویت‌بندی در این زمینه لحاظ نمی‌شود؛ مگر اینکه اصولا واردات کالا ممنوع باشد.

501 نمایش

نظر دادن