تاریخ انتشار: سه شنبه, 20 آذر 1397 ساعت 12:09

این بار؛ کارگران فصلی و روزمزد هفت تپه تجمع کردند

پس از خاتمه اعتراض صنفی کارگران قرارداد مستقیم مجتمع نیشکر هفت‌تپه، این‌بار گروهی از کارگران فصلی و روزمزدی شاغل در این واحد صنعتی و کشاورزی برای پیگیری وضعیت شغلی خود تجمع کردند.

ایلنا: پس از خاتمه اعتراض صنفی کارگران قرارداد مستقیم مجتمع نیشکر هفت‌تپه، این‌بار گروهی از کارگران فصلی و روزمزدی شاغل در این واحد صنعتی و کشاورزی برای پیگیری وضعیت شغلی خود تجمع کردند.

منابع کارگری در مجتمع نیشکر هفت‌تپه می‌گویند: صبح امروز سه‌شنبه (۲۰ آذر ماه) حدود ۱۵۰۰ نفر از جمعیت ۲۵۰۰ نفری کارگران واحد بهره‌برداری مجتمع نیشکر هفت تپه که به صورت فصلی و روزمزدی در مزارع نیشکر مشغول کارند، با تجمع مقابل ساختمان اداری مجتمع خواستار پیگیری وضعیت شغلی و استخدامی خود با کارفرما شدند.

یکی از کارگران حاضر در این اجتماع صنفی گفت: اعتراض‌ امروز کارگران فصلی نی‌بر برای مشخص شدن وضعیت شغلی آنها؛ برپا شده است. همچنین کارگران روزمزدی به دنبال تبدیل وضعیت استخدامی خود هستند.

به گفته وی، حِرفِه یک کارگر بهره‌بردار همانند نی‌بُری یک شغل فصلی و موقت تلقی می‌شود، کارگرانی که این حرفه را انجام می‌دهند تنها در طول فصل برداشت به صورت موقت استخدام می‌شوند در حال حاضر که فصل برداشت نیشکر آغاز شده است، برخلاف سنوات گذشته کارگران نی‌بر هنوز بیکارند و وضعیت شغلی آنها برای شروع به کار مشخص نیست.

این کارگر با بیان اینکه عملی نشدن انعقاد قرارداد کار مستقیم با ۱۵۰۰ کارگر روزمزدی نیز از مطالبات کارگران حاضر در تجمع است، در ادامه افزود: کارگران روزمزدی که به کارگران اقبالی شهرت دارند، مدعی هستند هنوز کارفرما به وعده‌هایی که در حضور مسئولان برای عقد قرارداد دائم به آنها داده‌‌ بودند، عمل نکرده است.

طبق اظهارات وی، براساس بند سه بخشنامه اخیرا قائم مقام فعلی مجتمع هفت تپه قرار بود کارفرما با کارگران روزمزد اقبالی قرارداد شش ماهه منعقد کند.

اجتماع امروز کارگران بهربردار روزمزدی و فصلی در حالی است که از حدود یک ماه قبل تا هفته گذشته گروهی از کارگران قرارداد مستقیم در این واحد صنعتی و کشاورزی برای پیگیری مطالبات خود مدام در حال برپایی اعتراض صنفی بوده‌اند. خواسته اصلی این کارگران پرداخت معوقات مزدی و مشخص شدن وضعیت مجتمع بوده است.

735 نمایش

نظر دادن