تاریخ انتشار: سه شنبه, 13 آذر 1397 ساعت 10:00

گپ: حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی فقط یک بازی بود!

مدیر پیام‌رسان ایرانی گپ با انتقاد از عملکرد دوگانه مسئولان در قبال پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی گفت :حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی فقط یک بازی بود.

مهدی انجیدنی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهارداشت: هیچ‌کس بخشنامه‌های حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی را پیگیری نکرد. البته بخشنامه را که فقط دادستانی داد و آن هم پیگیری نشد. همین الآن کانال پاد (کانال اطلاع‌رسانی دولت) که در تلگرام فعال است آیا دادستانی با آن برخورد می‌کند؟

وی با بیان اینکه قبل از روی کار آمدن هاتگرام و تلگرام طلایی روزانه ۷۰۰-۸۰۰ هزار نفر به پیام‌رسان‌های داخلی می‌آمدند افزود: کافی بود مسئولان فقط کمتر از یک ماه صبر کنند البته شاید برخی از این مهاجرت عظیم مردم، احساس نگرانی کردند.

انجیدنی ادامه داد: اقبال مردم به هاتگرام و تلگرام طلایی به این دلیل بود که آنها ایرانی بودند، لذا مردم از پیام‌رسان‌های ایرانی هم استقبال می‌کنند. اگر هاتگرام و تلگرام طلایی رو نمی‌آمدند حداقل ۶۰ درصد کاربران تلگرام مهاجرت می‌کردند وهمچنین اگر هاتگرام و تلگرام طلایی فعال نمی‌شدند، به نظر من الآن مردم به خوبی و خوشی در پیام‌رسان‌های ایرانی با هم در ارتباط بودند.وی در ادامه با بیان اینکه اپراتور‌ها یک‌سوم شدن هزینه‌ اینترنت پیام‌رسان‌های داخلی را اعمال نمی‌کنند و کسی هم با آنها برخورد نمی‌کند افزود: خودمان از محل وامی که دریافت کردیم سرور خریدیم همچنین تعدادی تجهیزات امانی از جمله چند سرور دست دوم به برخی از پیام‌رسان‌ها داده شد که نیاز به آپ‌گرید داشت. قرار بود به پیام‌رسان‌های داخلی تسهیلات بی‌بهره داده شود که به وام وجوه اداره‌ شده تبدیل شد. همچنین این وام ۵ میلیارد تومان است و باید ظرف ۳ سال ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برگردانیم که این خیلی سنگین است.

مدیر پیام‌رسان ایرانی گپ با ‌اشاره به حمایت مسئولان داخلی از مدیر تلگرام گفت:قبل از آنکه خیلی از مسئولان بگویند که با «دورف» دیدار داشتند یا او به ایران آمده ، من بارها در مصاحبه‌هایی که انجام دادم با اطمینان گفتم که دورف ایران بوده و تلگرام با یک توافق خیلی جدی پیش رفته است.

وی افزود: دوروف که برای فیلترینگ تعدادی کمی user در روسیه جنجال به پا کرد به فیلترینگ تلگرام در ایران هیچ واکنشی نشان نداد، چون مطمئن بود تلگرام فیلتر نمی‌شود و نشد.

انجیدنی ادامه داد: تلگرام نه به کشور ما پاسخگو است و نه مالیات می‌دهد و نه در پیگیری جرائم به ما کمک می‌کند و از سویی اطلاعات کشور ما را در جای دیگر ذخیره می‌کند.همچنین هاتگرام وتلگرام طلایی یک نسخه از اطلاعات را پیش خودمان می‌گذارند و یک نسخه هم در اختیار تلگرام.

988 نمایش

نظر دادن