تاریخ انتشار: چهارشنبه, 23 آبان 1397 ساعت 15:03

مدیرکل ورزش خراسان رضوی عذرخواهی کرد

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در خصوص حواشی رخ‌ داده در رابطه با بخشنامه جنجالی هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی بیان کرد: بابت سوء تفاهمی که در این موضوع پیش آمده و بدون هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان انجام شده، به عنوان متولی ورزش و جوانان استان خراسان رضوی از مردم خوب استان خراسان رضوی و کشور عذرخواهی می‌کنم.

ایسنا: مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: با بررسی‌هایی که داشتیم مشخص شد که هیات کوهنوردی نامه را خطاب به گروه‌هایی که به صورت غیر رسمی اقدام به جذب افراد برای برنامه‌های کوهنوردی یا گردشگری می‌کنند و از این موضوع سوءاستفاده‌هایی داشتند، منتشر کرده‌ است.

فرزاد فتاحی، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در خصوص حواشی رخ‌ داده در رابطه با بخشنامه جنجالی هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی خراسان رضوی اظهار کرد: طبیعتا اگر موضوعی به صورت بخش‌نامه ارائه شود، حتما باید زیر نظر اداره کل ورزش و جوانان استان و فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی باشد و از نظر ما چنین قانونی وجود ندارد که حتما برای برنامه های کوهنوردی باید بانوان اجازه همسرانشان یا دختران اجازه والدین را داشته باشند.

وی تصریح کرد: تذکرات لازم به رئیس هیئت استان داده شد و مقرر شد سریعا این موضوع را اصلاح کنند و خودشان در صحبتی که داشتند اذعان کردند که منظورشان گروه هایی بوده که به صورت غیر رسمی در فضای مجازی برای سوء استفاده از موقعیت دختران و پسران جوان اقدام به ثبت نام می کردند.

فتاحی خاطرنشان کرد: با توجه به برداشت‌های متفاوتی که از این موضوع در فضای مجازی شد باید عرض کنم که چنین چیزی صحت ندارد و اگر قرار باشد در این ارتباط موضع گیری صورت گیرد، حتما باید اداره کل ورزش و جوانان استان و فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در این خصوص اعلام نظر می کردند که چنین چیزی صحت ندارد و در آیین نامه فدراسیون کوهنوردی هم به چنین چیزی اشاره ای نشده‌ است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی بیان کرد: بابت سوء تفاهمی که در این موضوع پیش آمده و بدون هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان انجام شده، به عنوان متولی ورزش و جوانان استان خراسان رضوی از مردم خوب استان خراسان رضوی و کشور عذرخواهی می‌کنم.

وی ادامه داد: قطعا نگاه وزارت ورزش و جوانان و اداره کل ورزش و جوانان استان به ورزش بانوان مثل ورزش آقایان است و تلاش می کنیم که بانوان ما هم بتوانند با حفظ شئونات از ورزش استفاده لازم را داشته باشند و از فضاها و امکانات ورزشی مثل آقایان استفاده کنند.

در پی فشارهای وارده در ۲۴ ساعت گذشته در موضوع جنجالی بخشنامه الزام اخذ رضایت نامه از پدر و همسر برای بانوان کوهنورد در مشهد، هیات کوهنوردی مشهد از موضع خود کوتاه آمد.

احمد زحمتکش رییس هیان کوهنوردی خراسان رضوی اظهار کرد: دیروز که با مدیرکل ورزش استان خراسان صحبت کردیم نظر آنها هم همانند نظر ما بود که این بخشنامه توصیه ای است. ما همه جور بخشنامه خبری، توصیه‌ای، دستوری، هماهنگی و ... داریم. این هم بخشنامه توصیه‌ای بوده که ما مواد قانونی را یادآوری کردیم و خواستیم که از هر گونه شائبه ای در باشگاه های رسمی پرهیز شود.

وی هم‌چنان بر ضرورت رعایت بخشنامه مذکور تاکید داشت، این بار در پاسخ به این سوال که شما از واژه الزام در این بخشنامه استفاده کرده بودید آیا هم‌چنان این بخشنامه را الزامی می‌دانید، گفت: در آن بخشنامه سایر توصیه‌ها سر جای خودش است اما در مورد موضوع الزامی بودن یا نبودن آقای فتاحی (مدیرکل ورزش خراسان رضوی) به صراحت گفت که ارایه رضایت نامه برای ورزشی مثل کوهنوردی ضرورت ندارد. الان حجت بر ما هم تمام است! ما که کاسه داغ تر از آش نیستیم.

زحمتکش ادامه داد: ما توصیه هایی در جهت اقدامات پیشگیرانه داشتیم که حالا ممکن است به راه های دیگر توصیه شوند، حالا این‌ها باید به جایی دعوت شوند. بلاخره باید یک تلاش همگانی بکنیم که مقداری از این ناهنجاری هایی که رو به گسترش هم هست کمتر شود. الان مدیر کل ورزش استان خراسان رضوی تشخیص داده و بیانیه صادر کرده و ما هم به واسطه شخصیت و وجاهت قانونی که او دارد و مرجع عالی در سطح استان برای هیات ها و زیر مجموعه هستند حرفشان برای ما حجت است.

بخشنامه‌ای از سوی هیات کوهنوردی خراسان رضوی رسانه‌ای شد که در بند ۲ بخشنامه‌ آمده بود "در جهت رعایت ماده ۱۱۰۵ قانون مدنی و نیز فتاوای علمای دین، برای صیانت از بنیان و اساس خانواده‌ها، اجازه همسر برای شرکت خانم‌های متاهل و اجازه ولی قهری برای خانم‌های مجرد و نوجوانان تا سن ۲۰ سال برای حضور در برنامه‌های کوهنوردی الزامی است."

1014 نمایش

نظر دادن