تاریخ انتشار: چهارشنبه, 18 مهر 1397 ساعت 12:50

کار احمدی نژاد به اردوکشی خیابانی رسید!

«محمود احمدی نژاد»، رئیس جمهور دولت نهم و دهم، پس از ابتکار جدید خود در بست نشینی این بار مدعی شد که درخواست تجمع در تاریخ 29 مهر در میدان انقلاب را به وزارت کشور ارائه کرده، هرچند که دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب این درخواست او را فاقد وجاهت قانونی خواند.

به گزارش برنا، اقدامات و تحرکات «محمود احمدی نژاد» پایان ندارد. یک بار درقالب سفرهای استانی، یک بار در قالب بست نشینی، در ادامه انتشار ویدئو و حمله به سران سه قوه و در راس آن رئیس قوه قضاییه و مجریه و این بار هم درخواست برای برگزاری تجمعات اعتراضی!

احمدی نژاد پس از پایان دوران ریاست جمهوری خود سبکی جدید از بست نشینی را آغاز کرده است. بست نشینی با طعم عکس یادگاری سلفی و حضور چند ساعته در یک مکان مقدس و پس از آن او به خانه بر می‌گردد. حال او از شاه عبدالعظیم به «میدان انقلاب» نقل مکان کرده و می خواهد تجمعات اعتراضی برگزار کند.

رئیس جمهور دولت نهم و دهم مدعی شده، با ارسال درخواستی خطاب به «عبدالرضا رحمانی فضلی»، وزیر کشور دولت حسن روحانی، با استناد به اصل ۲۷ قانون اساسی خواستار صدور مجوز برپایی اجتماع مردمی با هدف اعتراض شده است. این درخواست احمدی نژاد در حالی مطرح می شود که به بهانه اتفاقات سال 88، هیچ گونه مجوزی در دولت وقت او برای برگزاری تجمعات صادر نمی شد.

«بهرام سرمست»، دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب، نیز در جمع خبرنگاران درباره درخواست او گفت: «قانون شرایطی برای متقاضیان تجمع یا راهپیمایی مشخص کرده است. در مورد راهپیمایی، کمیسیون ماده 10 اظهارنظر می‌کند، اما در مورد تجمعات، ‌باید از طریق استانداری و فرمانداری اقدام شود. کسانی که درخواست تجمع یا راهپیمایی می‌دهند، ‌باید دبیرکل احزاب باشند. احمدی ‌نژاد تاکنون دوبار درخواست داده است. درخواست اول در استانداری بررسی شده و نظر استانداری این بوده است که درخواست وی وجاهت قانونی ندارد. درخواست جدید وی به ما واصل نشده است. نمی‌دانم به استانداری درخواست داده شده یا فقط در رسانه‌ها این مطرح است. اگر درخواست وی به استانداری واصل شده باشد، استانداری آن را بررسی می‌کند.»

اهداف احمدی نژاد از برگزاری تجمعات

قطعا احمدی نژاد با این درخواست تجمع بدنبال ضعیف نشان دادن دولت به ویژه در حوزه اقتصادی است. او می‌خواهد این گونه القا کند که همه مشکلات و مسائل مردم ناشی از ضعف و ندانم‌کاری دولت آقای روحانی است. همچنین او می خواهد کشور را با چالش جدیدی پس از اتفاقات دی ماه 88 مواجه کند. اما محمود احمدی‌نژاد یک نکته مهم را فراموش کرده و آن اینکه تورم و گرانی میراث خود او بوده و متهم درجه یک اوضاع امروز کشور است.

«نعمت احمدی»، حقوقدان، در گفتگو با خبرنگار برنا در این باره گفت: «اگر فعالیت حزبی و فردی وجود نداشته باشد و فضا برای انتقاد وجود نداشته باشد، نمی توان به رشد و شکوفایی سیاسی رسید. احمدی نژاد و طیف ایشان این حق را دارا هستند اگر قصد برگزاری راهپیمایی و تجمعی را داشته باشند با تکیه بر قانون اساسی آن را انجام دهند.»

او در ادامه با اشاره به اینکه این حق فقط نباید به احمدی نژاد داده شود، گفت: «اگر به شخصی برای برگزاری تجمعات مجوز داده می شود باید به دیگران هم این حق داده شود. اگر با افرادی در این زمینه برخورد شود و با عده ای دیگر نشود، تنها باعث از بین رفتن اعتماد عمومی می شود.»

«حسین کنعانی مقدم»، فعال سیاسی اصولگرا، نیز در گفت و گوبا خبرنگار سیاسی برنا گفت: احمدی نژاد یک ور شکسته سیاسی است. احمدی نژاد به دنبال این است که دست به دامن هر اقدامی شود تا به فراموشی سپرده نشود. نباید از سوی مردم استقبالی از او صورت گیرد.

او ادامه داد: باید به احمدی نژاد بی اعتنایی و بی توجهی شود و این بی اعتنایی نمی تواند خطری را متوجه کشور یا نظام کند زیرا او شخصی نیست که بتواند به نظام آسیب بزند و دستش خالی است.

کنعانی مقدم با اشاره به اقدامات احمدی نژاد گفت: احمدی نژادی که در دولت خودش کسی حق این را نداشت که اعتراضی کند حالا بعد از بست نشینی و انتشار ویدیو اظهاراتی مطرح کرده و به دنبال این است که تجمع برگزار کند.

در پایان یک نکته بیش از همه جای پرسش است و آن اینکه منادیان امروز دفاع از حق مردم که برای تجمع درخواست مجوز می‌کنند، خود در زمان هشت ساله‌شان چه قدر به این درخواست‌ها پاسخ می‌دادند؟

662 نمایش

نظر دادن