تاریخ انتشار: شنبه, 31 شهریور 1397 ساعت 16:00

سرلشکر صفوی: نیرو‌های مسلح حادثه تروریستی اهواز را پاسخ می‌دهند

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: دشمنان ایران تصور نکنند که با این حرکت ددمنشانه می‌توانند برای خود کسب حیثیت کنند و بدانند که ملت و نیرو‌های مسلح ما پاسخگوی این اقدامات خواهند بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سرلشکر رحیم صفوی در پایان نشست شنبه‌های انقلاب و در جمع خبرنگاران، گفت: رژیم منحوس پهلوی نه تنها تابع آمریکایی‌ها بود بلکه از نظر دفاعی و نظامی هم از این کشور تبعیت می‌کرد، ایران در آن زمان ارتشی ملی که حافظ منافع ملت و کشور باشد، نداشت.

وی با بیان اینکه پیش از انقلاب در بعد دفاعی فاقد راهبرد مستقل بودیم افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی از نظر استدلال سیاسی، دفاعی و فرهنگی مستقل شدیم، ارتش قهرمان در کنار سپاه پاسداران با چهار نیروی خود، زمینی، هوایی، دریایی و قدس، توانستند استقلال و تمامیت عرضی ایران را حفظ کنند و در طول ۸ سال دفاع مقدس وجبی از خاک کشور کاسته نشد.

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به اینکه امروز قدرت خود را به منطقه غرب آسیا گسترش داده‌ایم اظهار کرد: با درخواست دولت‌های سوریه و عراق و با تدابیر رهبر معظم انقلاب به کمک ایجاد امنیت پایدار در این دو کشور شتافتیم، امروز با کمک شرکای راهبردی خود به عنوان قدرتی منطقه‌ای شناخته می‌شویم که توانسته‌ایم نقشه‌های آمریکا، اسرائیل و برخی کشور‌های عربی منطقه را که به دنبال ناامن سازی برخی کشور‌های منطقه و سرنگونی آنها هستند، خنثی کنیم.

صفوی پیروزی انقلاب و دفاع مقدس را آغاز شکست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در خاورمیانه و غرب آسیا دانست و گفت: آمریکا در سیاست‌های خود در افغانستان و عراق هم متحمل شکست شد و با صرف هزینه‌ای بیش از ۷ تریلیون دلار، بیش از ۲۰ هزار کشته و زخمی هم اکنون مجبور است از شرق فرات، عراق و افغانستان عقب نشینی کند و اکنون امنیت این منطقه را مردم این منطقه برقرار می‌کنند.

فرمانده سابق سپاه پاسداران با بیان اینکه قبل از انقلاب فقط توانایی ساخت وسیله‌های ژ. ۳ را داشتیم، گفت: حتی برای ساخت سر جنگی این اسلحه‌ها از آلمان کمک گرفته می‌شد، ولی امروز در دهه پنجم انقلاب از تفنگ ژ. ۳ به ساخت موشک‌هایی با برد ۲ هزار کیلومتر و پرتاب ماهواره‌ها توسط دانشگاه‌های کشور رسیده‌ایم، موشک‌ها و ماهواره‌هایی که کاربرد صلح آمیز دارد.

سرلشکر صفوی در خصوص توانمندی‌های دفاعی کشور تصریح کرد: مجموعه نیروهای مسلح ایران هم اکنون تأمین کننده تمام نیاز‌های دفاعی کشور است و می‌تواند غیر از تأمین تجهیزات برای ارتش و سپاه، برای ۲۰ میلیون بسیجی هم سلاح و مهمات تخصصی تولید کند؛ امروز در صنعت دفاعی کشور قادر به طراحی، ساخت، توسعه و حتی صادرات سلاح هستیم و میلیون‌ها دلار سلاح به کشور‌های دیگر فروخته‌ایم.

وی با بیان اینکه هرچقدر سلاح به عراق فروخته‌ایم، پول آن را نقدی دریافت کردیم، ادامه داد: صنعت موشکی را به برخی کشور‌ها فروخته‌ایم، شناور‌های موشک انداز، هواپیما‌های جنگی، هواپیما‌های بدون سرنشین که توانایی پرواز صدها کیلومتر در طول شبانه روز و حتی حمل موشک و بمب را ساختیم، چیزی که آمریکایی ها تصور آن را نمی‌کردند.

سرلشکر صفوی افزود: امروز صنایع دفاعی ما از شبکه گسترده دانشگاه‌ها و دانشگاهیان برای پیشرفت صنعت دفاعی استفاده می‌کند، جذب جوانان و نخبگان صنعت‌گر و یا همکاری دانشگاه‌های صنعتی با صنایع ما به صورت گسترده ادامه دارد و در بخش ارتباطات و رادار‌ها توانستیم که رادار‌های بسیار خوبی تا بالای ۵۰۰ کیلومتر در انواع هوایی و دریایی و با استقرار در مرزها، هر نوع تهدید برای کشورمان را در فاصله ۵۰۰ کیلومتری رصد کنیم.

فرمانده سابق سپاه پاسداران گفت: از افتخارات دیگر جمهوری اسلامی حضور دفاعی هزار کیلومتر فراتر از مرز‌های جغرافیایی ایران است، با کمک به دولت‌های سوریه و عراق در سرکوب داعش توانستیم امنیت پایداری در جمهوری اسلامی به وجود آوریم.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه قدرت و سرعت شناور‌های دریایی که در گذشته ۳۰ تا ۴۰ مایل بود، اکنون به بالایی ۵۰ مایل رسانده‌ایم اظهار کرد: توان و قدرت دریایی خود را از خلیج فارس به اقیانوس هند و سایر اقیانوس‌ها رسانده‌ایم و علاوه بر آن به زودی ارتش حضور خود را در سایر اقیانوس‌ها هم گسترش می‌دهد.

وی با تاکید براینکه ایران به عنوان قدرت اول دفاعی امنیتی منطقه غرب آسیا توانسته که وزنه‌ای تعیین کننده برای صلح و امنیت پایدار باشد، بیان کرد: جمهوری اسلامی این امنیت پایدار را با همکاری کشور‌های پیرامونی و اشتراک منافع با آنها در نظر دارد و نیرو‌های مسلح قدرتمند ایران توانستند تأمین امنیت را فراتر از مرز‌های کشور ببرند.

سرلشکر صفوی با اشاره به حادثه تروریستی صبح امروز در جریان رژه نیرو‌های مسلح در شهر اهواز، تأکید کرد: دشمنان جمهوری اسلامی تصور نکنند که با این حرکت ددمنشانه می‌توانند برای خود کسب حیثیت کنند و بدانند که ملت و نیرو‌های مسلح ما پاسخگوی این اقدامات خواهند بود.

506 نمایش

نظر دادن