تاریخ انتشار: شنبه, 31 شهریور 1397 ساعت 15:00

پرونده 2 دانشجوی بازداشتی حوادث «خیابان پاسداران» فراتر از بحث‌های سیاسی است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیر کبیر با اشاره به بازداشت دو دانشجوی این دانشگاه در جریان حوادث خیابان پاسداران گفت: پرونده این دانشجویان فراتر از بحث های سیاسی است.

به گزارش ایرنا، جمعی از اراذل و اوباش شامگاه دوشنبه 30 بهمن 96 در اقدامی غیرقانونی و کاملا تهاجمی با تجمع در خیابان پاسداران تهران ضمن ایجاد بی نظمی، ناامنی و درگیری، 5 تن از نیروهای انتظامی و بسیجی را به شهادت رساندند.نیروهای انتظامی در جریان این تجمع حدود 300 نفر از آشوبگران را دستگیر کردند.

پرونده دانشجویان بازداشتی

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی میراحمدی روز شنبه در حاشیه آئین آغاز سال تحصیلی 98-97 دانشگاه صنعتی امیر کبیر در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایرنا اظهار داشت: این دانشجویان بازداشتی پرونده هایی دارند و اتهام هایی متوجه آنهاست که از سوی مسوولان دانشگاه و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری بررسی و پیگیری می شود.
به گفته وی، هیچ یک از دانشجویان دانشگاه صنعتی امیر کبیر در جریان حوادث دی ماه سال گذشته بازداشت نشده اند.

دانشجویان بازداشتی حوادث خیابان پاسداران

میراحمدی با اشاره به ورود نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیر کبیر به مساله دانشجویان بازداشتی حوادث خیابان پاسداران درباره تلاش های انجام شده برای ادامه تحصیل آنان گفت: آنها فرزندان ما هستند و پیگیری های لازم در این ارتباط انجام شده است.
وی تاکید کرد: دانشگاه در این زمینه بی تفاوت نیست و در چارچوب ضوابط و مقررات پیگیری های لازم را انجام می دهد.

دانشجو عنصر و سرباز احزاب و مجموعه های سیاسی نیست

وی همچنین درباره اظهارات وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر این که 'در فضای جدید ایجاد شده مساله برخورد با دانشجویان را نداریم' در زمینه فعالیت های سیاسی دانشجویان در دانشگاه ها به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فضای دانشگاه، فضای رشد همه جانبه است.

میراحمدی افزود: وقتی دانشجویان در حوزه های مختلف کسب تجربه و آگاهی می کنند طبیعی است که دچار مشکلاتی شوند اما همه باید برای خارج شدن آنها از این مشکلات کمک کنند.

وی تاکید کرد: دانشجویان لازم است سیاسی باشند اما نباید به عنوان عناصر احزاب سیاسی و سرباز مجموعه های سیاسی ایفای نقش کنند.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیر کبیر گفت: وقتی دانشجویان سیاسی باشند دچار خطا و اشتباه هم می شوند؛ دانشجو وقتی اشتباه کرد به سرعت از اشتباه خود بر می گردد، در حالی که عنصر سیاسی وقتی اشتباه می کند از آن بر نمی گردند.

دانشگاه، پارک نیست

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه امیرکبیر همچنین درباره نگاه جنسیتی به دانشجویان دختر و پسر در دانشگاه ها اظهار داشت: اقتضای حضور در دانشگاه، اختلاط است و محیط های آکادمیک این چنین هستند.

میراحمدی افزود: دانشگاه مانند پارک نیست که دانشجویان در آن حضور نمایشی داشته باشند بلکه این حضور باید آموزشی و فرهنگی باشد.

وی گفت: حضور ما در دانشگاه ها نه با نگاه جنسیتی که انسانی است؛ نگاه دخترانه یا پسرانه نیست. این گونه است که محیط دانشگاه را بالنده و با ارزش می کند.

این مسئول افزود: دانشجویان دختر و پسر می توانند ارتباط های خود را بر اساس معیارهای دانشگاه که بر آن بنیان گذاشته شده قرار دهند.

میراحمدی گفت: دانشگاه مقدس و محترم است و حرمت دارد و اگر ارتباط ها را محترمانه پاس بداریم، محیط دانشگاه بالنده خواهد شد.

519 نمایش

نظر دادن