تاریخ انتشار: یکشنبه, 21 مرداد 1397 ساعت 13:41

کنایه لاریجانی به احمدی نژاد: انگار از مریخ آمده‌اند

علی لاریجانی در مراسم بزرگداشت روز حمایت از صنایع کوچک گفت: عده ای به جای اینکه در شرایط سخت همکاری کنند و به وفاق ملی کمک کنند به خاطر مقاصد سیاسی نازل، نقش اپوزسیون می گیرند و انگار تازه از کره مریخ آمده اند و هیچ سابقه ای نداشتند؛ این یک نگاه فرصت طلبانه است. در شرایط سخت نگاه ها باید مسئولانه و طبیبانه باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت روز حمایت از صنایع کوچک که امروز (یکشنبه 21 مرداد) برگزار شد، گفت: بعد از سال‌ها کشمکش در موضوع هسته‌ای به یک مسیری رهنمون شدیم که آن مسیر مذاکرات بود، کشور این مسیر را برای این انتخاب کرد که مشکلاتی که در بخش‌های تولید‌ی وجود دارد حل شود و از نظر معیشتی فشاری به مردم وارد نشود.

وی افزود: بعد از آنکه کشوری از منطقه پیغامی را آورد که رئیس جمهور آمریکا تقاضای مذاکره دارد و می‌خواهد مسئله هسته‌ای حل شود ما با شرط اینکه غنی سازی را در ایران بپذیرند، پذیرفتیم؛ بعد از انقلاب ایران هیچگاه با آمریکا مذاکره نمی‌کرد حتی در سخت‌ترین شرایط، اما وقتی آنها شرایط را مطرح کردند و ما در موضوع هسته‌ای به جای رسیده بودیم که می‌توانستیم آن را تثبیت کنیم بحث کردیم و مذاکره را پذیرفتیم.

لاریجانی تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا هم گفت که ما غنی سازی در ایران را قبول داریم، بعد از ۲ سال مذاکرات نسبتا سخت به نتیجه رسیدم و توافق کردیم، این توافق محدودیت‌ها و شرایط گشایشی را برای اقتصاد کشور به وجود آورد.

وی ادامه داد: برجام راهی بود که با دلیل آن را انتخاب کردیم، کسانی که در عرصه تولید هستند می‌دانند که یکی از انگیزه‌هایی که ما برخی از محدودیت‌ها را قبول کردیم برای این بود که فضای کسب و کار در کشور باز شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یک نوع آنرمالی در سیاست گذاری‌های رئیس جمهور جدید آمریکا وجود دارد، برخی از رهبران کشور‌های اروپایی بعد از خروج ترامپ از برجام با ما تماس گرفتند و حق را به ما دادند و گفتند که شما هم می‌توانید از توافق هسته‌ای خارج شوید.

لاریجانی تاکید کرد: حق هم این بود که ما از برجام خارج شویم اما وقتی اروپایی‌ها گفتند که حاضریم مسیر جدیدی را باز کنیم و پای توافق خواهیم بود باز ما قبول کردیم تا مدتی با آنها فرصت دهیم که ببینیم آنها چه کاری می‌توانند انجام دهند و وعده‌هایی که به صورت تلفنی و حضوری در مذاکرات در زمینه خرید نفت یا ارتباطات بخش‌های صنعتی و انتقال مواد اولیه به ایران داده اند قابل قبول و درست است؛ ما حق داشتیم کل فعالیت هسته‌ای را مجددا شروع کنیم، اما توقفی کردیم که ببینیم آیا آنها پای حرفشان هستند یا خیر.

رئیس قوه مقننه بیان کرد: مسئولیت پیگیری پایبندی اروپا به تعهداتش با وزارت خارجه است، عده ای به جای اینکه در شرایط سخت همکاری کنند و به وفاق ملی کمک کنند به خاطر مقاصد سیاسی نازل، نقش اپوزسیون می گیرند و انگار تازه از کره مریخ آمده اند و هیچ سابقه ای نداشتند؛ این یک نگاه فرصت طلبانه است. در شرایط سخت نگاه ها باید مسئولانه و طبیبانه باشد.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: صنایع کوچک نقش مهمی در اقتصاد دارند و البته مشکلاتی هم دارند، لذا تصمیمات سریعتری باید برای این بخش گرفته شود.

وی افزود: نحوه استقبال مشتری‌ها از نوآوری و ابتکار در ارائه محصولات نکته مهمی است.

558 نمایش

نظر دادن