تاریخ انتشار: چهارشنبه, 19 ارديبهشت 1397 ساعت 07:28

صالحی: سازمان انرژی اتمی آماده اجرای کلیه سناریوهای پیش‌بینی شده است

معاون رئیس‌جمهور تاکید کرد:‌ سازمان انرژی اتمی به سهم خود آماده اجرای کلیه سناریوهای پیش‌بینی شده است و هر دستوری که داده شود، منطبق به آن دستور،‌ عمل خواهیم کرد. ما از آمادگی لازم برخوردار هستیم.

علی اکبر صالحی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به خروج امریکا از توافق هسته‌ای گفت: همه سناریو توسط مسئولان ذی‌ربط مورد بررسی قرار گرفته و ما برای هرگونه شرایط آماده هستیم و در نهایت، تصمیم نهایی توسط مقامات ارشد نظام اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: سازمان انرژی اتمی به سهم خود آماده اجرای کلیه سناریوهای پیش‌بینی شده است و هر دستوری که داده شود، منطبق به آن دستور،‌ عمل خواهیم کرد. ما از آمادگی لازم برخوردار هستیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره هزینه سیاسی خروج از برجام اظهار داشت: در افکارعمومی دنیا بیشتر جا خواهد افتاد که جمهوری اسلامی ایران وفای به عهد کرد ولی این طرف مقابل بود که نتوانست به تعهدات خود عمل کند و به عهدش وفادار و پایبند باشد و قاعدتا امریکا از سوی جامعه جهانی مورد سرزنش و نکوهش قرار می‌گیرد.

صالحی در پاسخ به این سوال که برخی مدعی هستند خروج از برجام به دلیل ضعف توافق هسته‌ای است. نظر شما در این باره چیست؟ تصریح کرد: آمریکا از ابتدا غیرقابل اعتماد بود و با خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای، غیرقابل اعتماد بودن آمریکا بیش از پیش برای همه از جمله افکارعمومی روشن‌تر می‌شود.

256 نمایش

نظر دادن