AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: یکشنبه, 02 ارديبهشت 1397 ساعت 13:20

نماینده اصولگرای مجلس: نه حرف حصرنشینان درست است نه حرف قصرنشینان

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نباید بچه‌های انقلاب به جان هم بیفتند، گفت: اگر مصلحت کشور این است که یک آزادی را بدهید، خب آن را بدهید. به خاطر خدا دست از لجاجت بردارید.

به گزارش خبرآنلاین، جهانبخش محبی‌نیا در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی باگفت: ما از لزوم وحدت و اجماع می‌گوییم اما وحدت با کدوم اصول؟ ما فرزندان انقلاب با خودمان مشکل داریم! یک اتفاق شوم در سال ۸۸ رخ داده است. می گویند عمر و بکر را از حصر بیرون کنید. آقایی هم به حق یا ناحق موضع می‌گیرد. مگر می‌شود جمهوری اسلامی بگوید چون فلانی در این باره صحبت کرده و گفته که این مساله حل شود،‌ باید دست نگه داریم و این کار را نکنیم؟

وی در ادامه افزود: من می گویم نه حرف حصرنشینان درست است نه حرف قصرنشینان. به خاطر خدا دست از لجاجت برداریم. ما نزدیک به یک میلیون نفر شهید و آزاده داده‌ایم. بعضی‌ها شرم کنند از اینکه اختلافات را ادامه می‌دهند. اگر مصلحت کشور این است که یک آزادی را بدهید، خب بدهید. ما به اندازه کافی دشمن داریم و بچه های انقلاب نباید به جان هم بیفتند.

اهم سخنان وی از این قرار است:

*سیاست یک بام و دو هوا را کنار بگذاریم. چرا یک آقایی هر حرفی می‌زند، هر کاری می‌کند و در تمام جلسات هم کنار مسئولین کشور می‌نشیند! یک نفر هم که آداب مخالفت را در محدوده شرع و قانون رعایت می کند، مدام توسری خور است. ما شدیدا به اصلاحات قضایی نیازمندیم. تمدید بازداشت‌ها یا خودکشی‌ها در بازداشتگاه‌ها در شأن جمهوری اسلامی ایران نیست.

*نمایندگان مجلس طبق قانون اساسی مصونیت سیاسی دارند. رای نمایندگان مجلس می تواند دردها و مشکلاتی را درمان کند که خیلی‌ها در بیرون از پارلمان برایشان این ظرفیت تعریف نشده است، اما متاسفانه همکاران از این ظرفیت استفاده نمی‌کنند. بیان کلیشه‌ها و مسائل تکراری در تریبون مجلس دردی را دوا نمی کند. من به مسئولان می گویم به دردِدل مردم در مجلس توجه کنند. من به نمایندگی از مجلس می گویم مملکت به خوبی اداره نمی‌شود و از اداره مملکت در همه قوا رضایت نداریم.

*در حوزه سیاست خارجی و دیپلماسی مشکلات داریم و سیاست خارجی برای مردم پرهزینه و گران است. دیپلماسی که وحی منزل نیست و به بازاندیشی نیاز دارد. در خیلی از مسائل ما باید بازاندیشی را جدی بگیریم.

603 نمایش