AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 29 فروردين 1397 ساعت 12:51

واعظی: برخی عادت کردند تمام تعطیلات خود را خارج از کشور بروند/ ارز مسافرتی متعلق به همه است

‌رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور تاکید کرد: برخی عادت کردند تمام تعطیلات خود را خارج از کشور بروند، خب نروند ما این همه اماکن خوب در کشور خودمان داریم. البته من نمی‌خواهم بگویم مردم خارج از کشور نروند می‌خواهم بگویم وقتی کسی می‌خواهد از ارز به این معنا که ارز همه ملت ایران است استفاده کند باید طوری باشد که همه بتوانند از آن استفاده کنند.

به گزارش ایلنا، محمود واعظی در پایان جلسه هیات با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا دولت برنامه‌ای برای فیلتر تلگرام دارد، گفت: شما زورتان به آقای جهرمی نرسیده است و این موضوع را از من می‌پرسید.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه ارزهای مسافرتی یکبار پرداخت می‌شود و پاسخگوی مردم نیست نظر شما در این مورد چیست، گفت: ارز متعلق به همه ملت ایران است و باید استفاده بهینه از آن شود. کسی که بیمار دارد و برای درمان بخواهد از کشور خارج شود وقتی شورای پزشکی تایید کند دولت ارز آن را پرداخت می‌کند.

‌رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور تاکید کرد: گاهی هم مردم برای تفریح و دیدن خانواده خود می‌خواهند کشور را ترک کنند در این موارد طبیعی است که ارز مسافرتی برای یکبار در سال به این موارد پرداخت شود اما برخی عادت کردند تمام تعطیلات خود را خارج از کشور بروند، خب نروند ما این همه اماکن خوب در کشور خودمان داریم. البته من نمی‌خواهم بگویم مردم خارج از کشور نروند می‌خواهم بگویم وقتی کسی می‌خواهد از ارز به این معنا که ارز همه ملت ایران است استفاده کند باید طوری باشد که همه بتوانند از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: کارگروه مربوطه مرتب جلسه دارد و موضوع را بررسی می‌کند و این لیست را هم نبسته است. الان ۳۴ مورد را فهرست کرده و اگر در آینده هم به مواردی بر بخوریم که نیاز باشد مردم از ارز مسافرتی استفاده کنند حتما به آنها داده خواهد شد. بنای ما بر این است که همه نیازمندی‌های معقول و قانونی مردم برآورده شود تا نیاز نباشد مردم برای خرید ارز به خیابان بروند و تکلیفشان معلوم باشد.

واعظی خاطرنشان کرد: به نظرم این مساله باعث می‌شود ما در برخی اقلام ارز مبادله‌ای می‌دادیم و در بقیه موارد مردم برای خرید ارز به خیابان می‌رفتند با این کار خیلی اجناس هم ارزان می‌شود کسی که تا دیروز ارز ۴ هزار و ۷۰۰ تومان می‌خریده الان ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان تهیه می‌کند الان خیالش هم راحت است که کارها از طریق بانک انجام می‌شو.د البته برخی صرافی‌ها هم خیلی معتبر است.

‌دفتر رئیس‌جمهور گفت: تصمیمی که در دولت گرفته شده خیلی جدی است و جا دارد در این خصوص از صدا و سیما هم تشکر کنم و بسیاری رسانه‌ها و نهادها پشت این تصمیم هستند و امیدواریم بتوانیم با این کمک‌ها این تصمیم را اجرایی کنیم.

348 نمایش