تاریخ انتشار: یکشنبه, 26 فروردين 1397 ساعت 11:52

واکنش فضای مجازی به گم‌شدن مرتضوی/ «کودکی به نام سعید از منزل خارج شده و از او خبری نیست از یابنده...»

در حاشیه جلسه پرسش و پاسخ سخنگوی قوه قضائیه با دانشجویان بود که محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه خراسان درباره جلب مرتضوی گفت: «حکم جلبش صادر شده ولی هنوز متأسفانه گیرش نیاورده‌اند، حالا نمی‌دانم چطور هست».

اين درحالي‌ است که روزنامه خراسان چند روز پيش‌تر به نقل از منبعي مطلع نوشته بود: «قوه قضائيه در زمان خودش اين کار را انجام مي‌دهد. وي اکنون تحت نظر است». در همين خصوص ديروز، وکيل خانواده روح‌الاميني به خبرگزاري تسنيم گفت: «هفته قبل که با قاضي اجراي احکام صحبت مي‌کردم، گفت که اصل پرونده در اختيار وي نيست و در دست سرپرستي دادسراست و قرار است آنها اقدام کنند.» او در ادامه درباره وضعيت مجرم افزود: «وقتي کسي حکم قطعي گرفته و حکم نيز به وي ابلاغ شده اما خود را معرفي نمي‌کند، آيا با فرارکردن فرقي دارد؟». تسنيم در همين گزارش با وکيل پرونده تأمين اجتماعي مرتضوي هم گفت‌وگو کرد. رضا جعفري مدعي شد که شش ماه است که با موکل خود حتي تماس تلفني هم نداشته است. حسام‌الدين آشنا، مشاور رئيس‌جمهوري، نيز با توييتي به اين بحث‌ها واکنش نشان داد: «مراقب باشيم مرتضوي خاوري نشود؛ نه فرار کند و نه فراري داده شود. او حامل رازهاي سر به مهر فراواني است. بدون او تاريخ قضائي ايران در طول بيش از يک دهه پنهان خواهد ماند».

واکنش‌هاي مجازي به «گيرنياوردن» مرتضوي
صحبت سخنگوي قوه قضائيه درباره گيرنياوردن سعيد مرتضوي با واکنش طنز برخي در فضاي مجازي همراه شد. چند نمونه از آن در ادامه مي‌آيد: «کودکي به نام سعيد مرتضوي از منزل خارج گشته و تاکنون مراجعت نکرده، از يابنده تقاضا مي‌شود وي را به نزديک‌ترين کلانتري تحويل نمايد»، «مرتضوي خونه شماست؟ اگه نيست ريتوييت کن-طرح جست‌وجوي منزل به منزل»، «لابه‌لاي صفحات تاريخ مطبوعات ايران است. در ذهن روزنامه‌نگاراني است که با يک امضاي او بي‌کار شدند، فرار کردند، افسردگي گرفتند. مثل داغ بر دل مادران محسن روح‌الاميني، محمد کامراني و امير جوادي‌فر است. سعيد مرتضوي گم نشده است.»

منبع: روزنامه شرق

1613 نمایش

نظر دادن