AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: سه شنبه, 24 بهمن 1396 ساعت 12:19

وزیر آموزش و پرورش دولت میرحسین موسوی: عده‌ای را از قطار انقلاب پیدا کردند/ مشکلات مردم فقط اقتصادی نیست

وزیر سابق آموزش و پرورش با بیان اینکه یک عده را از این قطار پیاده کردند؛ گفت: حالا که رئیس‌جمهوری متوجه شدند عده‌ای از قطار انقلاب پیاده شده‌اند باید از بچه‌های انقلاب و از زندانیان سیاسی دعوت و از آنان درباره کشور نظرخواهی کنند.

سید کاظم اکرمی وزیر آموزش و پرورش دولت میرحسین موسوی در گفت وگو با اعتمادآنلاین درباره سخنان رئیس جمهوری مبنی بر پیاده شدن عده ای از قطار انقلاب گفت: یک عده از قطار انقلاب پیاده شدند و یک عده را از این قطار پیاده کردند. به نظر من اگر آقای رئیس جمهوری چنین نظری را فرموده اند، حالا که ایشان متوجه این نکته شده اند که نکته بجایی هم هست باید از بچه های انقلاب و از زندانیان سیاسی دعوت و از آنان درباره کشور نظرخواهی کنند.

اکرمی ادامه داد: رئیس جمهوری باید چهره های سیاسی را دعوت کند و یک حال و احوالی از آنان بپرسند و از افرادی مثل آقای خاتمی بخواهند که پرسشنامه ای درباره وضعیت کشور پر کنند. خیلی از این افراد می توانند مشاوره بدهند آنان در سمت های مختلفی بوده اند و می توان از تجربیات کار این ها استفاده کرد.

این نماینده سابق مجلس تأکید کرد: اگر چنین جلسه ای برگزار شود می توان امیدوار بود که گرفتاری برخی افراد هم حل شود و جامعه به همدلی بیشتر برسد. برای پیشرفت کشور همه دلسوزان حاضر هستند کار کنند . باید کمک کنیم که آن‌ها هم که گرفتاری دارند نجات پیدا کنند.

او اضافه کرد: مجموعه دعاهای روزانه ما پر از نکات تربیتی است. روسای سه قوه دعاهای روزانه را جلوی چشم قرار دهند و سعی کنند که به آن عمل کنند . باید تاریخ دیگر کشورها را بخوانیم و بینیم که نلسون ماندلا چطور با مخالفانش رفتار کرد. ببینید همین آقای سلطان قابوس که دوست کشور ما هم هست، چطور با مخالفاشن در زندان رفتار کرد. وزیر خارجه ایشان یکی از مخالفانش بوده است که بعد از آزادی از زندان پست گرفت و وزیر شد.

اکرمی تصریح کرد: یادم می آید روزی در خدمت آیت الله طالقانی بودیم، شاید تعداد کمی از افراد حاضر در آن جلسه زنده باشند. در آن موقع فکر می کردیم حالا که انقلاب شده خیلی عالی می شود ولی تجربه کردیم که چه شد و چه بر سر ملت آمد.

او تأکید کرد: مشکلات مردم فقط اقتصادی نیست. مردم حرف های زیادی دارند که باید شنیده شود و بسیاری آن ها هم راه حل دارد.

اکرمی گفت: انقلابیون و کسانی که مبارزه کردند اهداف و ایده‌هایشان را دارند و دلشان می خواهند که روز به روز آن آرمان ها تحقق پیدا کند و جامعه ما بیشتر از این شایسته نام بلند جمهوری اسلامی شود.

1043 نمایش