تاریخ انتشار: پنج شنبه, 28 دی 1396 ساعت 09:30

پیام احمدی‌نژاد به پادشاه عربستان پاسخی گرفت؟

محمود احمدی‌نژاد معتقد بود: آمریکا و رژیم صهیونیستی هیچ کدام جرات حمله به ایران به بهانه‌ برنامه‌ هسته‌ای را ندارند.

خبر آنلاین : خبرگزاری رویتر یازده سال پیش گزارش داد: محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور ایران در گفت و گو با روزنامه‌ اسپانیایی ال موندو در سفرش به نیکاراگوئه اظهار کرد: آن‌ها ( رژیم صهیونیستی) از قدرت ملت ایران آگاهند، من فکر نمی‌کنم آن‌ها حتی جرات حمله به ما را داشته باشند نه آن‌ها و نه روسای شان ( چنین جراتی را ندارند).

او گفت: این رژیم خواستار آن است که به مردم ایران صدمه بزند آن‌ها رویاهای بسیاری دارند اما به هیچ وجه قدرتمند نیستند.

محمود احمدی‌نژاد همچنین در گفت‌وگوی دیگری با شبکه ماهواره‌ای تلویزیون عربستان گفت که در پیامش به پادشاه عربستان پیشنهاد کرده است که دو کشور در راستای کمک به ایجاد ثبات در عراق با یکدیگر همکاری کنند.

آنگونه که ایسنا، ۱۱ سال پیش گزارش داده است، همان زمان خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از احمدی نژاد آورده بود: ما، سعودی‌ها و دیگر کشورهای همسایه می‌توانیم به ملت عراق کمک کنیم تا رهبری را در جهت تحکیم توان دولت‌شان برای ایجاد ثبات و حفظ امنیت در کشورشان به دست گیرند.

وی در این مصاحبه که در ونزوئلا ضبط شده بود، گفت: من پیامی را برای شاه عبدالله در این رابطه فرستادم و پاسخ در کل مثبت بود.

احمدی‌نژاد همچنین گفت که آمریکایی‌ها «به دردسر افتاده‌اند و درصدد راهی برای خروج از آن هستند؛ در حالی که منافع اقتصادی‌شان تضمین شود و استیلای‌شان بر منطقه افزایش یابد.»

وی در خصوص برنامه‌ هسته‌ای ایران بار دیگر تاکید کرد:« ما همواره آماده‌ گفت‌وگو هستیم، اما اگر مذاکره به عنوان ابزاری برای تحمیل چیزی باشد که غیرقانونی است آن‌ها باید بدانند که این یک بن بست است.»

1671 نمایش

نظر دادن