تاریخ انتشار: شنبه, 25 آذر 1396 ساعت 14:00

لاریجانی: میزان توقف افراد برای سرمایه‌گذاری در کشور زیاد است

رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم آغاز تولید دو خودروی گروه صنعتی ایران‌ خودرو گفت:باید گام‌های درستی در زمینه تحول صادرات در کشور برداشته شود چراکه میزان توقف افراد برای سرمایه‌گذاری در کشور زیاد است.

علی لاریجانی در مراسم آغاز تولید دو خودروی صنعتی ایران‌خودرو گفت:باید گام‌های درستی در زمینه تحول صادرات در کشور برداشته شود وگرنه این مسئله در حد صحبت حائز اتفاقی نخواهد بود.

وی افزود: حتماً کسانی که در بخش صادرات فعالیت می‌کنند باید بدانند تکلیفشان چیست؟ باید بدانند قرار است چه مراحلی را طی کنند؟ از چه طریقی پشتیبانی می‌شوند؟ علی‌الخصوص در زمینه محصولاتی که رقابت در آن زیاد است لذا باید در این حوزه تکالیف روشن شود. البته در زمینه سرمایه‌گذاری هم همین‌طور است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: معتقدم میزان توقف افراد در ایستگاه‌های مختلف جهت سرمایه‌گذاری در کشور خیلی زیاد است که این مسئله گاهی افراد را منصرف می‌کند؛ لذا کشور‌های امروز موفقند که این ایستگاه‌هایشان کم باشد؛ چه در بانک و چه در بخش‌های دولتی.

لاریجانی با اشاره به تصویب قانون رفع موانع تولید در مجلس تأکید کرد: ما دو سه قانون برای حل مشکلات اقتصادی سرمایه‌گذاری در مجلس تصویب کردیم همچنین در قانون برنامه توسعه موضوع دریچه واحد را مطرح کردیم که اگر کسی می‌خواهد سرمایه‌گذاری کند به یک مرکز مراجعه کند، آن هم وزارتخانه. مثلاً‌اگر فردی به وزارت صنایع مراجعه می‌کند این وزارتخانه خود استعلام‌های لازم را انجام دهد و در مدت کوتاهی هم به آن‌ها پاسخ دهد. اما این مسئله نشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گاهی فردی که می‌خواهد در کشور سرمایه‌گذاری کند باید دو الی سه سال در کشور دوندگی کند لذا این مسئله باعث این است که رکود در کشور ایجاد می‌شود؛ بنابراین اگر این اهتمام در دولت جدی باشد که حتماً باید محقق شود این مسئله فضای کسب و کار را تسهیل می‌کند و تغییرات ایجاد می‌شود.

 

640 نمایش

نظر دادن