تاریخ انتشار: چهارشنبه, 01 آذر 1396 ساعت 15:04

سخنان مطهری درباره حصر مغایر با وظایف نمایندگی‌ وی شناخته نشد

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان از شکایت معاونت فرهنگی و ارتباطات شورای عالی امنیت ملی از علی مطهری به دلیل صحبت‌هایش در برنامه تلویزیونی در خصوص موضوع حصر خبر داد و تاکید کرد: هیات نظارت این صحبت‌ها را خلاف وظایف نمایندگی تشخیص نداد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد جمالی نوبندگانی در حاشیه نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران به تشریح برخی تصمیمات هیات نظارت بر رفتار نمایندگان پرداخت و گفت: پیرو برگزاری جلسه صبح امروز هیات نظارت بر رفتار نمایندگان که صبح امروز با حضور اکثریت اعضا برگزار شد، چند مورد از شکایت‌های واصله را بررسی کردیم.

شکایت جبارزاده در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان بررسی شد

وی افزود: در ابتدای جلسه شکایت اسماعیل جبارزاده استاندار پیشین آذربایجان شرقی و معاون سیاسی فعلی وزارت کشور از یکی از نمایندگان مجلس مورد بررسی قرار گرفت. آقای جبارزاده که از جایگاه سمت پیشین خود یعنی استاندار آذربایجان شرقی از یکی از نمایندگان این استان شکایت کرده بود، نسبت به یکی از سخنرانی‌های این نماینده مجلس شکایت داشته و برخی اظهارات وی را از مصادیق افترا می‌دانست که این مساله در جلسه با حضور شاکی بررسی و مقرر شد در جلسات بعدی با دعوت از نماینده پرونده را مورد بررسی تکمیلی و نهایی قرار دهیم.

رد شکایت‌ها از کریمی قدوسی در جلسه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان 

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پرونده دیگر مربوط به شکایت معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان از آقای کریمی قدوسی بود، اظهار داشت: شاکی پرونده نسبت به یکی از سخنرانی‌های نماینده مشهد شکایت داشت که پس از بررسی‌های انجام شده، هیات نظارت بر رفتار نمایندگان این اظهارات کریمی قدوسی را با وظایف نمایندگی‌اش مغایر تشخیص نداد.

جمالی نوبندگانی همچنین از طرح شکایت دیگری علیه کریمی قدوسی خبر داد و تصریح کرد: سرپرست امور دعاوی و قراردادهای ریاست‌جمهوری نیز از آقای کریمی قدوسی به خاطر سخنرانی این نماینده مجلس در مسجد امام علی(ع) و طرح مسائلی تحت عنوان برجام‌های هفت‌گانه و مانور نیروهای مسلح طرح شکایت کرده بود که در این مورد نیز به زعم هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مغایر با وظایف نمایندگی تشخیص داده نشد.

سخنان مطهری درباره حصر مغایر با وظایف نمایندگی‌ وی شناخته نشد

وی با اشاره به طرح شکایتی از یکی از نواب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: معاون فرهنگ و ارتباطات شورای عالی امنیت ملی کشور در شکایتی علیه آقای علی مطهری مدعی شده که این نماینده مجلس در یکی از برنامه‌های تلویزیونی به مساله حصر ورود کرده و مسائلی را مطرح کرده که نباید عنوان می‌شده است.

عضو هیات رئیسه کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: شاکی این پرونده همچنین با استناد به بند شش مصوبه ۲۹۸ شورای عالی امنیت ملی شکایتی از سازمان صداوسیما به خاطر پخش این سخنان طرح کرده که البته این شکایت در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان بررسی نخواهد شد اما شکایت اولیه از آقای مطهری را مورد بررسی قرار دادیم و هیات نظارت نوعا این سخنان را مغایر وظایف نمایندگی تشخیص نداد.

پرونده شکایت از هاجر چنارانی در جلسات بعدی بررسی می‌شود

جمالی نوبندگانی درباره ادامه رسیدگی به پرونده شکایت از هاجر چنارانی، نماینده نیشابور ابراز داشت: هاجر چنارانی به دلیل حضور در مجمع بین‌المجالس آسیایی در ترکیه قادر به حضور در جلسه هیات نظارت نبودند. با توجه به اینکه این پرونده پیش از این مورد بررسی قرار گرفته بود و تمایل داشتیم با دعوت از خانم چنارانی صحبت‌هایشان را استماع کنیم این دعوت صورت گرفته که احتمالا در جلسات هفته‌های بعد به هیات نظارت می‌آیند.

آخرین وضعیت پرونده شکایت ناجا از نماینده بیجار 

وی در توضیحاتی درخصوص آخرین وضیعت پرونده شکایت نیروی انتظامی از نماینده بیجار بیان کرد: نیروی انتظامی پیش از این شکایت خود را مستقیما از طریق دادگاه پیگیری کرده بود اما اخیرا به هیات نظارت نیز درباره این پرونده درگیری در فرودگاه که مربوط به برج پنج امسال بوده، نامه زده است و پیرو این طرح شکایت ما در هیات نظارت از آقای حمداله کریمی دعوت کردیم. 

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان ادامه داد: این نماینده مجلس نیز پس از استماع متن شکایت نیروی انتظامی، توضیحاتی ارائه کرد و در ادامه راه قرار است در جلسه‌ای با حضور هیات رئیسه مجلس، هیات نظارت بر رفتار نمایندگان و نیروی انتظامی در این باره تصمیم‌گیری کنند. 

862 نمایش

نظر دادن