تاریخ انتشار: چهارشنبه, 19 مهر 1396 ساعت 14:19

پاسخ تند دادستان کل به اظهارات اخیر علی مطهری

دادستان کل کشور در پاسخ به اظهارات علی مطهری در خصوص قوه قضاییه گفت: آقای نماینده ای با رانت به دنبال برخی سوء استفاده ها است و با مقاله نوشتن و اینها به دنبال برخی کارهاست.

به گزارش مهر، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در همایش سالروز تاسیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: اگر منشور حکومت امیرالمومنین را در همه عرصه ها و نیروهای مسلح و امنیتی حاکم کنیم قطعاً زندگی ما خیلی بهتر از این خواهد بود.

وی در رابطه با به کارگیری کارگزاران گفت: حضرت علی به مالک نوشته بود کارگزارانی را که می خواهی به کار بگیری بر اساس رابطه های شخصی و خانوادگی به کار نگیر و آنها را آزمون و خطا کن، باید اعمال آنها را کاملاً تحت مراقبت قرار دهی و ماموران صادق و راستگو و وفادار به کار را برای مراقبت آنها به کار گیری.

وی در ادامه افزود: پستی که امروز به افراد داده می شود از ریاست جمهوری تا ریاست قوه قضائیه و وزیر و غیره موهبتی است الهی که نزد ما امانت است.

دادستان کل کشور افزود: قطعا داشتن سیستم اداری سالم مایه آرامش مردم است. عرایض امروز من تنها ناظر به یک دستگاه نیست، ناظر به قوای سه گانه است.

وی گفت: چه زمانی مردم احساس اعتماد و آرامش خواهند داشت؟ وقتی به قوای سالم مراجعه کنند.

منتظری افزود: این زیبنده نیست که افراد به اداره ها مراجعه کنند و برای انجام کارهای اداری دچار مشقت شده و کاری که می شود امروز انجام داد به فردا واگذار شود.

دادستان کل کشور گفت: نظارت بر حسن جریان امور بسیار مهم است. اگر در سازمان بازرسی وظایف قانونی انجام شود آیا باید این همه شاهد فساد در ادارات باشیم؟ البته این به معنای نادیده گرفتن زحمات سازمان بازرسی نیست.

دادستان کل کشور با بیان اینکه اگر در قوه قضائیه درست عمل می‌ کردیم، شاهد این همه فساد نبودیم، گفت: بازرسی نباید بعد از کار باشد بلکه از همان ابتدا باشد.

منتطری افزود: کسانی که دارای نفوذهای رانت و غیره بودند که باید جلوی آنها گرفته می شد، اگر کار درست انحام می شد، نباید شاهد فساد های بانکی می بودیم. بیش از ۱۳ پرونده در هیات انتظامی بانک مرکزی داریم.

وی در خصوص خصوصی سازی گفت: خصوصی یک چاه ویل شده است، ببینید در همین خصوصی با حقوق بیت المال چه کردند؟ آن از هپکویشان، آن هم از آذراب. برادر سازمان بازرسی چرا از همان ابتدای کار ورود نکردید؟ وقتی می گوییم، می گویند کمبود نیرو و نیروی بانک انقدر است و ما آنقدر بازرس داریم.

منتظری گفت: اگر قانون درستی در رابطه با نظارت نیست به مجلس اعتراض کنید. اگر هم است اجرا کنید.

وی افزود: قوه قضائیه میخواهد به پرونده هایی ورود کند که متصل هستند به برخی، تا برخورد می کنیم می گویند سیاسی رفتار می کند، یک آقایی می گوید قوه قضائیه بیکار است که احضار می کند. در دولت اسبق، سابق و فعلی شاهد بودیم تا قوه قضائیه به فسادها ورود می کند، مهر سیاسی به کار قوه قضائیه می زنند.

وی تصریح کرد: برخی مقامات تخلفات انتخاباتی فاحش داشتند، حال که می خواهیم ورود کنیم می گویند برخورد سیاسی می کنید.

دادستان کل کشور به موضوع برخورد با فسادهای مالی اشاره کرد و گفت: وقتی می خواهیم جلوی فسادهای بانکی را بگیریم می بینیم به فردی می‌رسیم که متصل است به فردی یا جایی، اینجاست که باز هم می گویند قوه قضائیه سیاسی رفتار می کند.

منتظری خطاب به افرادی که این چنین می گویند، گفت: وقتی قوه قضائیه را تضعیف می کنید آیا این به نفع مردم است؟

وی افزود: آقای نماینده ای با رانت به دنبال برخی سو استفاده ها هست و با مقاله نوشتن و اینها به دنبال برخی کارها هست. انسان دلش می سوزد از بی انصافی ها، تا به حال شده است این فرد یک بار از یک فرد عادی حمایت کند؟ همواره از افرادی حمایت کرده است که مسئله دار بوده و یا به سرویس سیاسی وصل هستند؟چرا دروغ می گویید؟ از محکومین مشخصی همیشه حمایت کردن نشان دهنده این است که شما به دنبال اجرای عدالت نیستید.

وی افزود: چرا دروغ می گویید؟ نقد یا علمی و حقوقی است یا به روش اشکال دارید اما از یک جریان و اشخاص و از محکومین مشخصی حمایت کردن نشان می دهد صداقت ندارید و دنبال منافع سیاسی هستید.

منتظری تصریح کرد: اینکه نماینده ای هر روز تریبونی پیدا کند و قوه قضاییه را بکوبد به نفع کیست؟ همین نماینده اگر پرونده ای داشت به قوه قضاییه مراجعه می کرد یا نمی کرد؟ دیدیم که مراجعه کرد. بنابراین اجازه بدهید قوه قضاییه با آرامش به پرونده ها رسیدگی کند. اقتدار قوه قضاییه باید حفظ شود و اگر ایرادی دارید، منطقی، عقلی و حقوقی مطرح کنید.

منتظری خطاب به این نماینده مجلس گفت: آدم دلش از اینجا می سوزد که اصلا اطلاعی از محتویات پرونده ندارد و اظهارنظر ماهوی می کند. تو که از محتویات پرونده اطلاع نداری چرا اظهارنظر می کنی و به خودت اجازه می دهی یک تیری بیاندازی و این ممکن است به سینه قوه قضاییه بخورد. فکر می کنید قوه قضاییه تضعیف شود به نفع مردم است؟ والله این طور نیست.

هیچ دستگاهی به اندازه قوه قضاییه در درون خود عوامل نظارتی ندارد و اگر یک قاضی مشکلی داشته باشد برخورد می شود. شما ببینید در همین سال ۹۵ چه تعداد قاضی منفصل شد.

وی با اشاره به هجمه ها علیه قوه قضائیه گفت: قوه قضاییه یکی از محورهای اصلی است که دشمن به دنبال تضعیف آن است. کسانی که دنبال براندازی نظام هستند، قوه قضاییه را هدف قرارداده اند.

وی تصریح کرد: حتی زمزمه هایی هست که دشمنان کشور به دنبال این هستند که سپاه پاسداران را جز گروه های تروریستی در جهان معرفی کنند.

دادستان کل کشور با انتقاد از برخی روزنامه ها گفت: تیتر امروز برخی روزنامه ها را می دیدم، پشت پرده دستهای آلوده که تیترها را انتخاب می کنند، چیست؟ در روزی که دشمنان به دنبال تضعیف سپاه پاسداران هستند، برخی روزنامه ها تیترهایی میزنند که انسان می گوید آیا شما جزو عامل آن نیروها هستید؟ این تذهبون؟ آیا فکر می کنید سپاه را تضعیف کنید، نان شما در روغن است؟ این راهی که شما می روید به جهنم است.

929 نمایش

نظر دادن