تاریخ انتشار: چهارشنبه, 29 شهریور 1396 ساعت 06:32

تلاش برای انحراف طرح تحقیق‌و‌تفحص از قالیباف با یک اتومبیل و یک تبلت!

روزنامه آرمان نوشت:

«یک اتومبیل و یک تبلت» بهانه خوبی برای هجمه به شورای شهر پنجم است و البته منحرف‌کردن اذهان از طرح تحقیق‌وتفحص از شهرداری! از زمانی که رأی مردم به 21کاندیدای لیست امید برای حضور در شورای‌شهر پنجم اعلام شد و اصلاح‌طلبان بر کرسی‌های بهشت نشستند، چراغ اتاق تخریب و هجمه روشن شد و ظاهرا این‌بار تنها داخل اتاق را روشن می‌کرد و قرار نبود از بیرون مشخص باشد چه افرادی در این اتاق مشغول برنامه‌ریزی برای کارشکنی در امور شورا هستند، چراکه در این صورت اهدافشان مشخص می‌شد.

 ماجرا چه بود؟

دیروز برخی شبکه‌های‌مجازی با انتشار سندی خبر دادند شورای‌شهر تهران سفارش خرید ۲۱دستگاه خودرو پرشیا و ۲۱تبلت برای اعضای جدید شورا به‌ارزش جمعا یک‌میلیاردتومان را داده است. خبر جدید و عجیبی نبود، چراکه نوسازی وسایل و تهیه ابزار موردنیاز در دوره‌های مختلف امری طبیعی است. بنابراین از همان ساعات اولیه پس از انتشار خبر بسیاری به نیت منتشرکنندگان این خبر پی بردند؛ اهدافی که ازجمله آنها بی‌اعتمادکردن جامعه به اعضای شورای‌شهر پنجم است! اما هدف اصلی موضوع دیگری است و آن هم فراموش‌شدن تحقیق‌وتفحص از شهرداری در دوران مدیریت قالیباف است. طبیعی است برخی تمایل ندارند تا آنچه در 12سال حضور قالیباف در شهرداری گذشت، مشخص شود؛ پس باید با انتشار اخبار جهت‌دار، افکارعمومی را از بررسی پرونده‌های‌شهرداری منحرف کنند که یک‌نمونه آن خرید اتومبیل و تبلت برای اعضای شورای‌شهر پنجم است.

دایه مهربان‌تر از مادر‍!

این پروژه آنها به انتشار خبر تبلت و اتومبیل ختم نشد، چرا که بعد از آن دایه دلسوزتر از مادر شدند. مثلا فارس‌نیوز نوشت: «‏اعضای جدید شورای‌شهر مبلغ یک‌‌میلیاردتومان از بیت‌المال برای خرید ماشین و تبلت به خود اختصاص دادند! با این پول میشه چقدر لوازم‌التحریر خرید واسه فقرا؟» این رسانه در زمان تخلفات مالی دولت گذشته ظاهرا قرص سکوت خورده بود که یک کلمه در مورد آن تخلفات و رسیدگی به محرومان ننوشت! کانال‌های تلگرامی حامی احمدی‌نژاد هم نوشتند: «با توجه به حضور گسترده نیروهای ادوار قبل، انتشار اسناد خرید تبلت و خودرو حاوی این پیام است که دست از پا خطا کنید، اسناد رانت‌خواری شورا و شهرداری به رسانه‌ها می‌رود!»

واکنش شورای شهر

نایب‌رئیس شورای‌شهر تهران در واکنش به انتشار لیست خرید تبلت و خودرو برای اعضای شورای‌شهر گفت: نمایندگان تنها امانتدارانی هستند که با پایان مسئولیت خود تمامی این اموال را به شورا بازخواهند گرداند. دکترابراهیم امینی اظهار کرد: خرید اقلام مختلف برای شورای‌شهر رویه‌جدیدی نبوده و این تبلت و خودروها جزو اموال شورای‌شهر است. وی ادامه داد: «در این خرید نظر اعضا بر صرفه‌جویی حداکثری بوده و یکی از ارزان‌ترین خودروهای ساخت داخل خریداری شده است.» همچنین سخنگوی شورای‌شهر با اشاره به حواشی ایجادشده پیرامون خرید تبلت و خودروهای پژوپارس برای همه اعضای شورای‌شهر تهران اظهار کرد: «در دوره‌های‌قبل مکاتبات و تبادل‌گزارش‌ها و مستندات در شورا به‌روش سنتی و کاغذی انجام می‌شد و با وجود آنکه زیرساخت‌های استفاده از سامانه اتوماسیون ایجاد شده بود، اما شورای‌سابق از این زیرساخت استفاده نمی‌کرد.» علی اعطا با بیان اینکه در راستای هوشمندسازی و امکان دسترسی ۲۴ساعته به اتوماسیون، گزارش‌ها، مکاتبات و گردش کار آنها، هیات‌رئیسه هرگونه مکاتبه‌کاغذی را در شورای‌پنجم متوقف کرد و درحال‌حاضر همه مکاتبات باید در سامانه اتوماسیون انجام شود، گفت: «هر عضو شورا در هر روز ده‌ها صفحه نامه و گزارش و سند دریافت می‌‌کند و اگر اعضا همچنان از کاغذ استفاده می‌کردند، این محل انتقاد بود. با ابزاری که در اختیار اعضا گذاشته شده، علاوه بر حذف کاغذ، طی رفت‌وآمدهای روزانه امکان دسترسی به کلیه‌اطلاعات و فعالیت‌ها ازطریق اینترنت فراهم است.» وی درخصوص خرید ۲۱دستگاه پژو‌پارس برای اعضای شورای‌شهر نیز گفت: «درخصوص خرید خودروهای جدید نیز باید گفت خودروهای قبلی در اختیار اعضا دچار استهلاک و فرسودگی بودند و پس از بررسی‌های انجام‌شده، مشخص شد با توجه به فرسودگی آنها خرید خودروهای جدید منطقی‌تر است.» اعطا با اشاره به حواشی ایجادشده پیرامون این خریدها افزود: «نکته حائز اهمیت این است که هیچ‌یک از این اقلام متعلق به اعضای شورای شهر نیست، بلکه برچسب اموال داشته و تنها در این دوره چهار‌ساله در اختیار اعضا قرار می‌گیرد.» الهام فخاری عضو دیگر شورای‌شهر هم چنین نوشت: «خودروهای سازمانی طبق روال اداری و قانونی هر 5سال یک‌بار باید با خودروهای نو تعویض شوند. درخواست یا دستور شورا نبوده و نیست.» تنها مجید فراهانی بود که برخلاف دیگر اعضا عمل کرد و نوشت: «مدافع و پیگیر همیشگی شفافیت مالی شورا و شهرداری هستم. ضمن تشکر از مطالبات مردم تا انتهای دوره‌پنجم از خودرو قدیمی شورا استفاده می‌کنم.»

504 نمایش

نظر دادن