تاریخ انتشار: پنج شنبه, 18 آذر 1395 ساعت 09:23

هدیه هاشمی رفسنجانی به شجریان

اکبر هاشمی رفسنجانی به «آرمان» گفت: «اقليتی تندرو هستند كه خيال مي‌كنند همه اصلاحات باید بر سر مسائل هنري از جمله موسيقي باشد كه مثلا چرا آقاي شجريان می‌خواند. شجریان خوب مي‌خواند و انسان از خوب خواندن خوشش مي‌آيد. يكي از جاذبه‌هاي حضرت داود صداي خوبش بود».

به گزارش آخرین نیوز، «ابتذال در غيبت بزرگان هنر مي‌آيد» اين جمله در فروردين سال جاري در صفحه اينستاگرام آيت‌ا... هاشمي نقش بست و به همراه آن در ذيل عكس شجريان آمد: «ما نبايد هنرمندان بزرگ كشورمان را طرد كنيم كه اگر نابخردانه چنين كنيم بايد منتظر ظهور ابتذال در عرصه فرهنگ كشور و انقلاب باشيم».

در راستاي توجه به هنرمندان محبوب و مورد علاقه جامعه، غلامعلي رجايي به نمايندگي از آيت‌ا... هاشمي به ديدار خواهر استاد شجريان رفت تا ضمن ابلاغ پيام، جوياي احوال اين هنرمند خوش آوازه شود.

رجايي روز گذشته در گفت‌وگو با «آرمان امروز» به بيان جزئياتي از اين ديدار پرداخت.

اخيرا به نمايندگي از آيت‌ا... هاشمي ديداري با خانواده استاد شجريان داشتيد. در اين ديدار چه گذشت؟

بله، آيت‌ا... هاشمي به هنرمندان محبوب كه مورد احترام جامعه هستند توجه دارند كه استاد شجريان هم يكي از اين هنرمندان است. بعد از كسالتي كه براي استاد شجريان پيش آمد و درمان ايشان در منزل آغاز شد، آيت‌ا... هاشمي خواستار رسيدگي به وضعيت ايشان شدند كه بر همين اساس تماسي با اخوي ايشان گرفته و پيام منتقل شد و گفتند كه اين موضوع را به استاد شجريان منتقل مي‌كنم و همين كار را كرده و عنوان داشتند كه استاد شجريان پس از اطلاع از اينكه آيت‌ا... هاشمي جوياي احوال ايشان هستند، خوشحال شده و به عنوان تشكر دستشان را بالا بردند. زماني كه قرار شد من به ملاقات خواهر استاد شجريان بروم، آيت‌ا... هاشمي كتاب آخرين خاطرات خود را امضا كردند و به همراه پيام و دو قطعه انگشتر به من دادند تا به آنجا ببرم.

قضيه اين انگشترها چيست كه آيت‌ا... هاشمي به برخي اهدا مي‌كنند؟

آيت‌ا... هاشمي معمولا هر زمان صلاح بدانند به برخي افراد، انگشتري را اهدا مي‌كنند.

چرا اين‌بار دو انگشتر به شما دادند تا با خود به ديدار ببريد؟

اين‌بار به خانم شجريان هم به دليل اينكه زحماتي را در كنار استاد مي‌كشند، انگشتري را مرحمت فرمودند.

راز اين انگشترها چيست؟

در سفر چندين سال پيش آيت‌ا... هاشمي به عراق، توليت آستان حسيني، قطعه‌اي از سنگ قبر اصلي امام حسين (ع) كه تعويض شده بود را به ايشان اهدا كردند كه به دستور ايشان تبديل به نگين‌هايي شد تا بر روي انگشترها قرار بگيرد. ديروز (سه شنبه) هم آيت‌ا... هاشمي به يكي از اساتيد خط و نقاشي آمد و ۶۰ يا ۷۰ اثر برجسته نقاشي هم آورده بود، انگشتري به نشانه تشكر اهدا كرد.

متن پيام آيت‌ا... هاشمي به استاد شجريان چــه بود؟

متن آنچه در ابتداي كتاب خاطرات صلابت و سازندگي مربوط به خاطرات سال ۷۲ درج كردند، چنين بود:« به جناب آقاي شجريان هنرمند محبوب» ومتن پيام ايشان به اين شرح است:«سلام مرا به آقاي شجريان برسانيد و بگوييد جنابعالي شخصيت هنري نامدار در كشور هستيد كه عاشقان زيادي داريد و آثاري كه شما آفريده‌ايد هيچ‌گاه فراموش نمي‌شود.» سپس براي سلامتي ايشان دعا كردند و بنده هم حامل پيام به خواهر ارجمند ايشان بودم.

خانواده استاد شجريان درخواستي از آيت‌ا... هاشمي نداشتند؟

درخواستي نداشتند، البته گفتم هرگونه كمكي براي درمان استاد بايد انجام شود اطلاع دهيد كه به عرض آيت‌ا... هاشمي برسانم. در پايان اين ديدار در موسسه دل‌آواز كه توسط خواهر استاد شجريان اداره مي‌شود، عنوان كردم كه اگر در ادامه درمان استاد شجريان نياز به مساعدتي بود اطلاع داده شود و آنان نيز از مرحمت و لطف آيت‌ا... هاشمي بسيار تشكر كردند. خواهر استاد شجريان عنوان كردند در نخستين فرصت پيام آيت‌ا... هاشمي را به استاد شجريان مي‌رسانند و اگر امكانش فراهم بود ارتباط تلفني هم برقرار خواهد شد. گفتني است سي دي خاطرات آيت‌ا... هاشمي هم اهدا شد.

1702 نمایش

نظر دادن