تاریخ انتشار: شنبه, 13 آذر 1395 ساعت 08:22

کربی: برغم تحریمها به تعهدات در قبال برجام پایبند خواهیم ماند

سخنگوی وزات خارجه آمریکا بار دیگر تصریح کرد که تمدید تحریم های از نظر دولت آمریکا غیر ضروری بوده ،اظهار کرد که این تمدید در تعارض با برجام نبوده و دولت آمریکا همچنان نسبت به تعهدات خود درقبال این توافقنامه پایبندخواهد ماند.

جان کربی روز جمعه در کنفرانس خبری در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد تبعات لایحه تمدید تحریم های موسوم به 'ایسا' که روز گذشته در سنای این کشور به تصویب رسید، گفت:همانطور که مدت ها است می گوییم از نظر ما تمدید این تحریم ها غیر ضروری است.

کربی اضافه کرد که مسئله مهم از نظر واشنگتن این است که توافق هسته ای درست اجرا شود و گرچه دولت آمریکا معتقد است تمدید چنین تحریم هایی غیر ضروری است اما در عین حال این اعتقاد را هم دارد که این تحریم ها 'پاکیزه' بوده و در تعارض با تعهدات آمریکا نسبت به برجام قرار نمی گیرند.

خبرنگاری از کربی پرسید که منظور او از تحریم های 'پاکیزه ' چیست و او در پاسخ گفت منظور او این است که این تحریم ها همان تحریم هایی بوده اند که تا کنون نیز جریان داشته اند و تمدید آن ها بمعنی افزودن ماده تازه ای به این مجموعه نبوده و صرفا این مجموعه را بمدت 10 سال دیگر تمدید کرده است.

وی در ادامه گفت گرچه انتظار می رود که اوباما لایحه مذکور را امضا کند اما در عین حال یقین دارد که وزیر خارجه آمریکا نیز با استفاده از اختیاراتی که در چهارچوب همین لایحه به او واگذار شده همه تحریم های مرتبط با برنامه هسته ای ایران را از این لایحه حذف خواهد کرد.

کربی صرف نظر کردن از این تحریم ها را بخشی از تعهدات آمریکا در قابل برجام ذکر کرد و یاد آور شد که دولت و وزارت خارجه آمریکا تا کنون به این کار ادامه داده اند و باز هم ادامه خواهند داد.

سخنگوی کری بار دیگر تاکید کرد که این تحریم ها قادر نخواهند بود کشورش را از پایبندی به تعهداتی که در قبال توافقنامه هسته ای با ایران دارد باز بدارند و تا زمانی که ایران به تعهدات خود پایبند بماند این روال ادامه خواهد داشت.

منبع: ایرنا

661 نمایش

نظر دادن