تاریخ انتشار: جمعه, 16 مهر 1395 ساعت 16:51

انتقاد شدید علیرضا پناهیان از مسئولان کشور نسبت به بی تفاوتی درباره ظلم

حجت الاسلام علیرضا پناهیان در دومین شب محرم و در ادامه سلسله مباحث اخلاقی مرتبط با محرم، شب گذشته در خصوص تاثیرات اجتماعی عزاداری حضرت امام حسین(ع) سخنرانی کرد. این سخنرانی که از شبکه دوم سیما پخش شد، حاوی انتقادات شدیدی نسبت به برخی نهادهای حاکمیتی از جمله قوه قضائیه بود.  

پناهیان در بخشی از سخنانش با بیان اینکه اشک بر امام حسین(ع) باید تاثیر خود را در زندگی افراد و مسیر پیش روی کشور و نظام بگذارد گفت: وقتی در دستگاه قضا، ظلم وجود دارد، یعنی آن مسئول و قاضی یا برای امام حسین(ع) اشک نریخته و یا بدون توجه و معرفت بوده است.

به گزارش خبرنگار ما، وی افزود: به یک قاضی زنگ میزنم برای یک حکمی در یک پرونده ای، می گوید بله پیگیری می کنم، اما بعد از مدتی دیگر تلفن را جواب نمی دهد و یا اینکه در پاسخ به پیگیری می گوید از این موارد زیاد است! یعنی ظلم می شود و کاری نمی شود کرد این یعنی این قاضی و یا برخی از قضات اصلا برای امام حسین(ع) اشک نریخته اند و فلسفه قیام عاشورا را که مبارزه با ظلم است نمی دانند وگرنه چرا باید در حیطه مدیریتی یک مدیر عزادار حسین(ع) ظلم بشود و او قیام نکند!؟

پناهیان در چند بخش دیگر از سخنانش برای نمونه مثالهایی در خصوص ظلم و قضاوت در کشور زد و همچنین اشاره کرد که مدیران کشور هم اگر نتوانند با رشوه و فساد اداری مبارزه کنند یعنی اصلا درکی از قیام عاشورا و اشک بر حضرت سیدالشهدا(ع) ندارند.
وی تاکید کرد: باید تاثیر اجتماعی عزاداری و اشک بر حضرت امام حسین(ع) در کشور را ببینیم وگرنه اینکه وضعیت جامعه روز به روز بد تر شود و همه هم خودشان را عزادار بدانند یک تناقض بزرگ است و نشانه مشکل داشتن مجالس و عزاداری های ما.

1281 نمایش

نظر دادن