تاریخ انتشار: یکشنبه, 10 مرداد 1395 ساعت 09:44

اعتراض روزنامه کیهان به سخنان اخیر احمدی‌ نژاد

روزنامه کیهان نوشت: رئیس دولت دهم می‌گوید؛ دو طرف جنگ در منطقه از نظام سلطه اسلحه می‌خرند و این برنامه خود آمریکاست(!)

محمود احمدی‌نژاد ضمن سخنانی در مشهد با بیان اینکه امام(ره) آمریکا را شیطان بزرگ می‌دانست گفت: برخی گفتند این حرف تبلیغاتی بوده است اما شیطان استکبار ورزید و خودش را بالاتر دانست. در حال حاضر چه کسانی الان به خودشان اجازه می‌دهند که سر آدم‌ها را ببرند و فیلم بگیرند؟ کسانی که خودشان را بالاتر می‌دانند. آمریکا خودش را برتر می‌داند و اگر کسی نپذیرد باجنگ به او می‌فهمانند. هرکس نپذیرد مورد تهدید قرار می‌گرفت.

کسی می‌تواند بگوید که شیطان کاری را انجام می‌دهد که آمریکا انجام نمی‌دهد؟

وی می‌افزاید: «الان در منطقه را ببینید. دو طرف درگیری اسلحه از کجا می‌‌خرند؟ هر دو از نظام سلطه اسلحه خریداری می‌کنند و اصلا خود نظام سلطه این برنامه را ریخته و بالا نشسته و می‌گوید دعوا نکنید! غیر از شیطان چه کسی می‌تواند این کار را آن‌قدر قشنگ انجام دهد.؟»

یادآور می‌شود دو طرف درگیری در منطقه مشخص هستند. یک طرف، آمریکا و عربستان و برخی دولت‌های مرتجع و گروه‌های تروریستی مانند داعش و النصره و احرارالشام و... هستند و طرف دیگر، محور مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی و متشکل از سوریه، عراق و حزب‌الله و یمن هستند. آیا محور مقاومت از شیطان بزرگ سلاح می‌خرد یا مغضوب آنهاست؟ واقعیت این است که به دنبال امواج «مقاومت اسلامی» و «بیداری اسلامی» که پیروزی‌های بزرگی با خود داشت، جبهه استکبار به صرافت افتاد به جنگ‌های نیابتی متوسل شود چرا که خود به شهادت ناکامی‌ها در عراق و افغانستان،‌ توان درگیری مستقیم را نداشت.

اکنون باید پرسید در برابر این جنگ خانمان‌برانداز باید مقاومت صورت می‌گرفت یا اجازه می‌دادیم دشمن تا همدان و سنندج داخل شود؟! یعنی چی که هر دو طرف درگیری داخل برنامه آمریکا هستند؟ بالاخره باید از حریم اهل‌بیت و امنیت منطقه از جمله کشورمان صیانت می‌کردیم یا نه؟ برنامه آمریکا که مشخص است اما چرا هر دو طرف جنگ را به نقشه و برنامه آمریکا نسبت می‌دهید؟!

شایان ذکر است در ماجرای بیداری اسلامی نیز، نگاه انحرافی مدعی بود این ماجرا ساخته و پرداخته آمریکاست و نباید از آن حمایت کرد؛ همچنان که اجبارا نام بیداری انسانی را جایگزین بیداری اسلامی کردند و همزمان هیئت‌های ویژه‌ای از سوی دولت به دربارهای اردن و یمن گسیل شد اما به سوریه نرفت!

این نکته هم گفتنی است سیاست اعلامی و اعمالی جمهوری اسلامی در قبال جنگ‌های منطقه کاملا روشن است. 

رهبر معظم انقلاب بارها تصریح کرده‌اند که آمریکایی‌ها برای تروریست‌ها در عراق و سوریه، امکانات و مهمات می‌فرستند و هدفشان از این جنگ نیابتی، زدن جمهوری اسلامی و مقاومت در منطقه است.
1120 نمایش

نظر دادن