تاریخ انتشار: یکشنبه, 05 ارديبهشت 1395 ساعت 10:50

"احتمال کاندیداتوری شخص سوم برای ریاست مجلس"

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: نمی توان عملکرد دولت در زمینه اقتصاد را با قطعیت نمره قبولی یا نمره ردی داد، چرا که کارنامه دولت در حوزه اقتصاد نسبی است.

غلامحسين كرباسچي شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران زنجان افزود: طي سه سال اخير فعاليت دولت در كنترل تورم بهتر و سرعت گران شدن كالاها كم شده است.

به گزارش ایرنا، وي درباره ركود اقتصادي و بيكاري نيز گفت: آثار رفع بيكاري و ركود اقتصادي در كشور با برنامه هايي كه اجرا مي شود، بايد در دراز مدت مورد بررسي قرار گيرد و اولين گام هم در رشد اقتصادي مسئله سرمايه گذاري است.

عضو شوراي سياست گذاري جبهه اصلاح طلبان افزود: بايد احساس امنيت در سرمايه گذار ايجاد و اين موضوع در سطح كشور فراگير شود، احساس امنيت با دستور صرف ايجاد نمي شود و مردم بايد به تدريج به آن برسند.

وي در پاسخ به سوالي در رابطه با آثار برجام در كشور گفت: اين برنامه يك شبه، سه ماهه و دوساله نتيجه نمي دهد و قابل مشاهده نيست، و در طول زمان نتايج برجام ملموس خواهد شد.

كرباسچي افزود: در برجام هر دو طرف بايد به تعهداتشان عمل كنند، گرچه دولت ها تعهدهايي را كه امضا مي كنند هر كدام در راستاي هدفي است و هدايت اين دولت ها در يك هدف مشترك كار سخت و طاقت فرسايي است.

دبيركل حزب كارگزاران سازندگي گفت: ذكر برخي از مشكلات توسط عده اي ازمسئولان دولتي درباره برنامه اقدام مشترك دليل بر نفي كل آن برنامه نيست همانطوري كه در معامله هاي بزرگ دو نفر يا شركت هم شايد بعد از عقد قرارداد درباره برخي از موارد هر دو طرف در جهت رفع و حل آن نشست هايي را برگزار مي كنند.

وي به كنترل نقدينگي ريالي در كشور اشاره كرد و افزود: يكي ديگر از موضوعات مهم برجام صادرات نفت است و در كل، مردم نسبت به اين برنامه اميد زيادي دارند و طبيعي است كه عده اي نگذارند از اين ابزار مناسب، دولت استفاده كند.

عضو شوراي سياست گذاري جبهه اصلاح طلبان درباره رياست عارف يا لاريجاني در مجلس دهم نيز گفت: تا زماني كه پازل انتخابات تكميل نشود اين بحث ها حاشيه اي است و به واقع عارف يا لاريجاني براي دولت تفاوت ندارد.

كرباسچي افزود: هدف اصلاح طلبان كمك به دولت يازدهم است و هر دو نفري كه براي رياست مطرح هستند مي توانند به دولت كمك كنند و حتي ممكن است شخصي غير از اين دو براي رياست نامزد شود و خود را در معرض راي نمايندگان قرار دهند.

دبير كل حزب كارگزاران سازندگي گفت: هدف گذاري اصلاح طلبان و حاميان دولت كسب تمامي كرسي هاي مجلس نيست، چرا كه اين امر در شرايط موجود مقدور نيست و در اصل بزرگترين اصلاح مجلس قدم برداشتن در جهت تقويت دولت است كه به خوبي اين موضوع تا كنون محقق شده است.

http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg

853 نمایش

نظر دادن